25 August 2007, 21:43
Lol... Nou, let dan maar goed op. De evolutie der Mega200.
Zo ! Me weer aardig druk gemaakt:
De Mega-glove-box-compartiment:
![[Afbeelding: img0216qm0.jpg]](http://img105.imageshack.us/img105/2396/img0216qm0.jpg)
En de batery in tha back. Jaja.. Gedacht aan de gewichtsverdeling: Bestuurder links, accu rechts.
[img width=450 height=600]http://img526.imageshack.us/img526/2691/img0218xr0.jpg[/img]
En het spul waarmee alles gaat functioneren.
![[Afbeelding: img0217ad1.jpg]](http://img526.imageshack.us/img526/4130/img0217ad1.jpg)
![[Afbeelding: img0221cn4.jpg]](http://img526.imageshack.us/img526/6079/img0221cn4.jpg)
Even wat meer vertellen: Het handschoenenkastje komt pal voor het gat naar de motorruimte uit. De draadboom is zo amper een meter lang en vrij eenvoudig te houden. Nou ja... Nog steeds een hoop draden en denkwerk.
De accu is achterin gekomen. Ik heb een 35mm2 kabel in een huls van de startmotor door het rubber achter het instrumentenpaneel getrokken. Deze loopt voor de pedalen onder de stuurkollom langs. Gaat vervolgens door de kabelgoot van de dorpel. Via de achterbank, achter het zijpaneel naar de kofferbak. Daar gaat ze achter de LPG tank naar de rechterkant van de auto. Dit komt ook mooier uit want een gedeelte van de rechter kofferruimte is al bezet door de LPG vuller en de benzine tankvuller.
Draden, draden, draden... Kan er weinig over kwijt.
De auto start inmiddels....... Nou ja.. De startmotor trekt de motor rond. Ik heb een paar keer 30 seconden lang gestart met gedemonteerde bougies om zo de olie overal te krijgen zonder de motor te belasten. Om te checken of de olie ook daadwerkelijk aankwam heb ik de banjo van de turbo iets los gedraaid. Meteen zat de hele boel onder de olie... Dat werkt. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met een nieuw blok...
Er is nog zat te doen. Nog een zondagje "hardware" in orde maken en dan kan de laptop er weer bijkomen schat ik zo !
Zo ! Me weer aardig druk gemaakt:
De Mega-glove-box-compartiment:
![[Afbeelding: img0216qm0.jpg]](http://img105.imageshack.us/img105/2396/img0216qm0.jpg)
En de batery in tha back. Jaja.. Gedacht aan de gewichtsverdeling: Bestuurder links, accu rechts.
[img width=450 height=600]http://img526.imageshack.us/img526/2691/img0218xr0.jpg[/img]
En het spul waarmee alles gaat functioneren.
![[Afbeelding: img0217ad1.jpg]](http://img526.imageshack.us/img526/4130/img0217ad1.jpg)
![[Afbeelding: img0221cn4.jpg]](http://img526.imageshack.us/img526/6079/img0221cn4.jpg)
Even wat meer vertellen: Het handschoenenkastje komt pal voor het gat naar de motorruimte uit. De draadboom is zo amper een meter lang en vrij eenvoudig te houden. Nou ja... Nog steeds een hoop draden en denkwerk.
De accu is achterin gekomen. Ik heb een 35mm2 kabel in een huls van de startmotor door het rubber achter het instrumentenpaneel getrokken. Deze loopt voor de pedalen onder de stuurkollom langs. Gaat vervolgens door de kabelgoot van de dorpel. Via de achterbank, achter het zijpaneel naar de kofferbak. Daar gaat ze achter de LPG tank naar de rechterkant van de auto. Dit komt ook mooier uit want een gedeelte van de rechter kofferruimte is al bezet door de LPG vuller en de benzine tankvuller.
Draden, draden, draden... Kan er weinig over kwijt.
De auto start inmiddels....... Nou ja.. De startmotor trekt de motor rond. Ik heb een paar keer 30 seconden lang gestart met gedemonteerde bougies om zo de olie overal te krijgen zonder de motor te belasten. Om te checken of de olie ook daadwerkelijk aankwam heb ik de banjo van de turbo iets los gedraaid. Meteen zat de hele boel onder de olie... Dat werkt. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met een nieuw blok...
Er is nog zat te doen. Nog een zondagje "hardware" in orde maken en dan kan de laptop er weer bijkomen schat ik zo !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl