4 August 2007, 12:07
Gerben schreef:Na een paar weken in de Daf rijden (genieten !) heb ik de 244 weer uit de garage gehaald (uitlaat is vervangen, injectors ultrasoon gereinigd; een hele verbetering !). Nu viel me nog meer op de zithouding in de Volvo niet ideaal is; in de Daf zit ik echt beter: meer ruimte voor benen (geen middenconsole) en hoofd en een beter zicht rondom; de kwaliteit van de stoelen is dan wel weer wat minder....
Ik ben vrij lang (1.91, lange rug) en zit dus niet goed. Stoel in de achterste stand, achter op z'n laagst, voor middenhoog en nog kom ik met mijn kop tegen de hemel / de rand van het schuifdak en zou ik iets verder naar achteren willen zitten. Wat is hieraan te doen ? Zijn er oplossingen om de stoel nog lager en/of verder naar achteren te zetten ?
Heb je de originele stelmogelijkheden wel al benut?
Voor onder de stoel zit een hendel waarmee je de stoel een flink stuk kunt laten zakken en er is tevens een stelmogelijkheid om de stoel van het frame los te schroeven en zo,n 10 centimeter naar achter te plaatsen op het frame .
Bij de meeste 240's is dat laatste meestal eerder gedaan want met de standaardbeenruimte zit een persoon van 1.70 m. al krap.