29 July 2007, 14:27
Tja, dank voor medeleven, opties etc. Maar er was een klein gelukje te vinden in Zweden....tegenover ons stond een meneer uit Middelburg met erg veel verstand van auto's, een hele echte autosleutelaar dus. Die haalde een (anwb?) trucje uit en zo zou ik Nederland kunnen halen, want hij raadde het zeer af zelf op zoek te gaan in Zweden (hij handelde ook in auto's dus). Na een deskundige blik op de auto en na de bypass (hij heeft het 'ventiel' uit de koeling gehaald, dat verminderd de druk op de kop, expansievatdopje iets losser....en wonderwel verbruik van 5 liter op 1000 km, terug naar een 1,5 liter op 1500 km....), keek hij wat beter in de machinekamer en naar de auto op zich en hij adviseerde mij toch vooral een reparatie ernstig te overwegen, want volgens hem was 't bakkie 't meer dan waard en voor de geschatte kosten kocht je niet zo'n mooie terug.
Koppakking is inderdaad lek, de sludge ging nog wel, uitlaatje vervangen (van voor tot achter...), schuimrubber voor de stoel en hij zou weer 't mannetje zijn..... :o
Omdat we toch een verzekering hadden (vervangend vervoer), op zijn advies de gok genomen, rustig aan gereden en nu ik dit typ zit ik weer thuis veilig en heeft de auto ook de 300000 barriere weer genomen. Nu de komende week naar m'n eigen sleutelboer en kijken wat die zegt. En als 't echt niet anders kan dan haal ik'd'r wel een uit Zweden (ga daar zeker 2 x per jaar heen)
En eigenlijk kunnen we onze '245' niet echt missen.....wie wel?
Oh ja, volgens het jaartal in de ramen is 't een 1989-er, maar toen ik bij de Volvo in Mora de uitlaat liet lassen, gaf 't Volvoregister (alle Volvo's staan dus in een database, roep je (nederlandse) kenteken et volia, je auto met z'n technische data staat op 't scherm, en daar stond echt 1990....en daar moest ik volgens de volvo-viking toch echt van uitgaan, de ramen zouden van een andere serie kunnen zijn die toevallig over waren.....
Koppakking is inderdaad lek, de sludge ging nog wel, uitlaatje vervangen (van voor tot achter...), schuimrubber voor de stoel en hij zou weer 't mannetje zijn..... :o
Omdat we toch een verzekering hadden (vervangend vervoer), op zijn advies de gok genomen, rustig aan gereden en nu ik dit typ zit ik weer thuis veilig en heeft de auto ook de 300000 barriere weer genomen. Nu de komende week naar m'n eigen sleutelboer en kijken wat die zegt. En als 't echt niet anders kan dan haal ik'd'r wel een uit Zweden (ga daar zeker 2 x per jaar heen)
En eigenlijk kunnen we onze '245' niet echt missen.....wie wel?
Oh ja, volgens het jaartal in de ramen is 't een 1989-er, maar toen ik bij de Volvo in Mora de uitlaat liet lassen, gaf 't Volvoregister (alle Volvo's staan dus in een database, roep je (nederlandse) kenteken et volia, je auto met z'n technische data staat op 't scherm, en daar stond echt 1990....en daar moest ik volgens de volvo-viking toch echt van uitgaan, de ramen zouden van een andere serie kunnen zijn die toevallig over waren.....
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Volvo BM L90 1988