12 July 2007, 22:20
Hallo Meneer bozzma.
Ik heb me zelf ook maar even lid gemaakt van dit forum omdat ik met een T5 bezig ben van een klant die ook LPI wil hebben en we hem naar de 300Pk willen krijgen en we daar waarschijnlijk met 6x 50Pk injectoren gaan werken.
Even over LPI wat meer dingen.
Kooppunt van vloeibaar LPG gas is â165 en de verdamping waarde is 430 kilo joule per gram wat best heftig is als je het met stikstof vergelijkt die ergens in de 230 kilo joule per gram zit.
Benzine zit met zijn kookpunt of je kan het ook 100% verdamping punt zeggen op 215 graden dus dat koelt niet echt veel in vergelijking met LPI.
LPI en een aftermarket ECU. Dat kan nog leuk worden en om problemen te voorkomen pak ik liever de originele VIALE besturing want de gas pomp word bedient met AC in plaats van DC en is dual speed als ik het goed begeren heb.
Op de T5 gaan we waarschijnlijk een Adaptronic ECU gebruiken met boost controller en ik ben nu dus ook aan het uitzoeken wat we kunnen doen aan koeling in de inlaat met LPI en benzine om de EGT waarde de kop in te drukken op hoog vermogen, maar we mogen niet over de 425Nm, heen anders slopen we de bak weer dus dat word een vlakke koppellijn maken met de boost controller denk ik.
We kunnen met de Adaptronic Ecu duel stage injection doen dus een beetje gif mengen met LPI en benzine is voor deze ECU een eitje.
Als we starten met deze auto open ik een topic en alle hulp is natuurlijk welkom, maar we werken ook al enige tijd samen met een Volvo dealer Garage Bosscha die ook ontzettend veel weet van deze autoâs en LPI systemen en veel ervaring heeft met autosport en aftermarket ECU systemen als DTA.
Wie weet kunnen we elkaar op dit vlak ook helepen met LPI systemen, gewoon kennis delen.
Met gas damp injectie durf ik niet zo ver te gaan, dan mis je net die overgang fase van vloeistof naar gas en dat maakt het me net te link, de LEL waarde daarvan vind ik te link, heb best wat ervaring met gas motoren en ik heb het wat keren fout zien gaan met turbo lading.
Niet echt grappig als je een back fire krijgt.
Leuk schermpje trouwens.
Ik heb me zelf ook maar even lid gemaakt van dit forum omdat ik met een T5 bezig ben van een klant die ook LPI wil hebben en we hem naar de 300Pk willen krijgen en we daar waarschijnlijk met 6x 50Pk injectoren gaan werken.
Even over LPI wat meer dingen.
Kooppunt van vloeibaar LPG gas is â165 en de verdamping waarde is 430 kilo joule per gram wat best heftig is als je het met stikstof vergelijkt die ergens in de 230 kilo joule per gram zit.
Benzine zit met zijn kookpunt of je kan het ook 100% verdamping punt zeggen op 215 graden dus dat koelt niet echt veel in vergelijking met LPI.
LPI en een aftermarket ECU. Dat kan nog leuk worden en om problemen te voorkomen pak ik liever de originele VIALE besturing want de gas pomp word bedient met AC in plaats van DC en is dual speed als ik het goed begeren heb.
Op de T5 gaan we waarschijnlijk een Adaptronic ECU gebruiken met boost controller en ik ben nu dus ook aan het uitzoeken wat we kunnen doen aan koeling in de inlaat met LPI en benzine om de EGT waarde de kop in te drukken op hoog vermogen, maar we mogen niet over de 425Nm, heen anders slopen we de bak weer dus dat word een vlakke koppellijn maken met de boost controller denk ik.
We kunnen met de Adaptronic Ecu duel stage injection doen dus een beetje gif mengen met LPI en benzine is voor deze ECU een eitje.
Als we starten met deze auto open ik een topic en alle hulp is natuurlijk welkom, maar we werken ook al enige tijd samen met een Volvo dealer Garage Bosscha die ook ontzettend veel weet van deze autoâs en LPI systemen en veel ervaring heeft met autosport en aftermarket ECU systemen als DTA.
Wie weet kunnen we elkaar op dit vlak ook helepen met LPI systemen, gewoon kennis delen.
Met gas damp injectie durf ik niet zo ver te gaan, dan mis je net die overgang fase van vloeistof naar gas en dat maakt het me net te link, de LEL waarde daarvan vind ik te link, heb best wat ervaring met gas motoren en ik heb het wat keren fout zien gaan met turbo lading.
Niet echt grappig als je een back fire krijgt.
Leuk schermpje trouwens.