11 July 2007, 14:50
ja de M90 is een erg goede upgrade! erg stevig en schakelt fijn, bovendien is ie ook flink lichter dan een M46. Weinig werk om erin te zetten voorzover ik weet
-aandrijfas is langer dan voor een M46 of M47, die moet je dus een originele zoeken.
-koppelingsplaat heeft andere spline dan de M46/47 enzo. oplossing is om een 228 mm plaat van een 850 te nemen icm met een dog dish vliegwiel dat ook de 228 mm plaat gebruikt (ik meen dat de turbo's altijd 228 mm hebben bij het gewone vliegwiel). De M46 turbo drukgroep kun je blijven gebruiken.
let wel op, soms wil het niet goed passen als je verschillende merken gaat mixen. gewoon Sachs oid gebruiken.
Uitdruklager enzo van de M90 gebruiken.
-transmissiesteun is anders, die van een M90 of Automaat (AW71) zijn gelijk dacht ik. Ik heb er ook nog een liggen.
-de koppeling is hydraulisch bediend maar, de slave cylinder moet van de M46 over te zetten zijn. (zelfde diameter dacht ik)
verder geloof ik niet dat er nog dingen echt anders zijn....
-aandrijfas is langer dan voor een M46 of M47, die moet je dus een originele zoeken.
-koppelingsplaat heeft andere spline dan de M46/47 enzo. oplossing is om een 228 mm plaat van een 850 te nemen icm met een dog dish vliegwiel dat ook de 228 mm plaat gebruikt (ik meen dat de turbo's altijd 228 mm hebben bij het gewone vliegwiel). De M46 turbo drukgroep kun je blijven gebruiken.
let wel op, soms wil het niet goed passen als je verschillende merken gaat mixen. gewoon Sachs oid gebruiken.
Uitdruklager enzo van de M90 gebruiken.
-transmissiesteun is anders, die van een M90 of Automaat (AW71) zijn gelijk dacht ik. Ik heb er ook nog een liggen.
-de koppeling is hydraulisch bediend maar, de slave cylinder moet van de M46 over te zetten zijn. (zelfde diameter dacht ik)
verder geloof ik niet dat er nog dingen echt anders zijn....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

