2 July 2007, 14:29
Ze moeten even opschieten met de software.. Er gaat een MS2 extra op komen. Maar daar zit nog geen boost-controller op. Eerst gaat de wastegate actuator gewoon aangesloten blijven op de originele aansluiting. Daarna komt Jelmar's MBC ertussen. En als laatste komt er dan een PWM valve tussen om de druk op gasklephoek te regelen.
Hoe dan ook:
Vandaag het blokje erin getakeld. Nu alles aan het vastzetten.
![[Afbeelding: img9775de0.th.jpg]](http://img412.imageshack.us/img412/1597/img9775de0.th.jpg)
![[Afbeelding: img9780ez0.th.jpg]](http://img412.imageshack.us/img412/3687/img9780ez0.th.jpg)
Inderdaad. De 13C zal niet boven de 200 pk gaan, vermoed ik zo. Maar.... Ik weet nog 3 (!) Volvo Garrett turboo-tjes te liggen. En als je daar een ander wieltje op zet kan je opmerkelijk meer lucht pompen. Of dat de route is, dat weet ik nog niet. Voorlopig is het doel een bescheiden 200 pk. Met het sperretje moet dat genoeg zijn voor een leuke slalom / driftevent of een weekendje Nurnberg..
Overigens is een 2e probleem:
Krijg ik wel voor 200 pk aan LPG de motor in ? De verdampers kunnen het wel aan. Maar de injectoren ? Nu zijn die wel te vergroten. En natuurlijk blijft de staged LPi injectie een optie.
Overigens heeft LPG een RON van 103. Dus ik kan wel een tikkeltje verder gaan dan op benzine. De koele inlaatlucht gaat enkel pingelen tegen. En aangezien je daar op LPG zowieso al weinig last van hebt is het koelen minder dramatisch als op benzine. De boel wordt wel een tikkeltje warmer maar rammelt niet kapot.
Hoe dan ook:
Vandaag het blokje erin getakeld. Nu alles aan het vastzetten.
![[Afbeelding: img9775de0.th.jpg]](http://img412.imageshack.us/img412/1597/img9775de0.th.jpg)
![[Afbeelding: img9780ez0.th.jpg]](http://img412.imageshack.us/img412/3687/img9780ez0.th.jpg)
Inderdaad. De 13C zal niet boven de 200 pk gaan, vermoed ik zo. Maar.... Ik weet nog 3 (!) Volvo Garrett turboo-tjes te liggen. En als je daar een ander wieltje op zet kan je opmerkelijk meer lucht pompen. Of dat de route is, dat weet ik nog niet. Voorlopig is het doel een bescheiden 200 pk. Met het sperretje moet dat genoeg zijn voor een leuke slalom / driftevent of een weekendje Nurnberg..
Overigens is een 2e probleem:
Krijg ik wel voor 200 pk aan LPG de motor in ? De verdampers kunnen het wel aan. Maar de injectoren ? Nu zijn die wel te vergroten. En natuurlijk blijft de staged LPi injectie een optie.
Overigens heeft LPG een RON van 103. Dus ik kan wel een tikkeltje verder gaan dan op benzine. De koele inlaatlucht gaat enkel pingelen tegen. En aangezien je daar op LPG zowieso al weinig last van hebt is het koelen minder dramatisch als op benzine. De boel wordt wel een tikkeltje warmer maar rammelt niet kapot.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl