10 June 2007, 18:48
ben het met ticcie eens bijna onwaarschijnlijk dat je tank lekt.
ik help vaak trucks apk keuren en een luchtketel met roestproblemen geeft echt brokken speculaas af aan roestkorsten voordat de roest zich door de ketel heeft gevreten.
in jouw geval zou dit dus betekenen dat de apk - keurmeesters hier overheen gekeken hebben en dat meerdere jaren lang..........(een lpg tank is ook nog eens dikwandiger dan een luchtketel van een truck.)
ik heb wel een MOGELIJKE andere verklaring;
wellicht heeft iemand de 80% vuller eens uit de tank geschroeft om een grotere actieradius te krijgen.
jij hebt misschien net getankt toen de tank gas begon te spuiten.
dit komt om veiligheidsredenen buiten onder de auto uit ipv in de kofferbak.
dat vrijkomen van je gas is MOGELIJK gekomen omdat het vrij warm was na het tanken en de buitentemp. samen met de warme uitlaatdemper de tank begon te verwarmen.
als de tank warmer wordt moet hij de uitzetting van de inhoud op kunnen vangen en doet dat normaal door die 20% aan ruimte die er over is nadat je de tank voor max. 80% gevuld hebt.
is de tank nu 100% gevuld geweest ontbrak dus die expansieruimte en ging het overdruk ventiel in werking.
dit ventiel is er dus ook voor de veiligheid (al gaf het jou wellicht een ander gevoel dan veiliheid)
het ontsnappende gas(zeker het vloeibare deel) onttrekt veeeel warmte an de omgeving (lees tank) want het vloeibare deel gaat over in gasvormig en onttrekt warmte.
die afkoeling gaf tijdelijk de indruk dat het lekken over was omdat het ventiel door de dalende druk en temp. sloot.
toen het circus weer vertrokken was was de tank weer voldoende opgewarmt om weer van voor afaan te beginnen.
Vroeger was die 80% vuller er nog niet en dat was ook de reden dat LPG in parkeergarages niet was toegestaan.
ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak en hoor graag hoe dit afloopt.
laat bij de geringste twijfel de lpg-specialist eens vrijblijvend kijken en hem eens een prijs noemen om de boel in orde te maken.
groet, jan
ik help vaak trucks apk keuren en een luchtketel met roestproblemen geeft echt brokken speculaas af aan roestkorsten voordat de roest zich door de ketel heeft gevreten.
in jouw geval zou dit dus betekenen dat de apk - keurmeesters hier overheen gekeken hebben en dat meerdere jaren lang..........(een lpg tank is ook nog eens dikwandiger dan een luchtketel van een truck.)
ik heb wel een MOGELIJKE andere verklaring;
wellicht heeft iemand de 80% vuller eens uit de tank geschroeft om een grotere actieradius te krijgen.
jij hebt misschien net getankt toen de tank gas begon te spuiten.
dit komt om veiligheidsredenen buiten onder de auto uit ipv in de kofferbak.
dat vrijkomen van je gas is MOGELIJK gekomen omdat het vrij warm was na het tanken en de buitentemp. samen met de warme uitlaatdemper de tank begon te verwarmen.
als de tank warmer wordt moet hij de uitzetting van de inhoud op kunnen vangen en doet dat normaal door die 20% aan ruimte die er over is nadat je de tank voor max. 80% gevuld hebt.
is de tank nu 100% gevuld geweest ontbrak dus die expansieruimte en ging het overdruk ventiel in werking.
dit ventiel is er dus ook voor de veiligheid (al gaf het jou wellicht een ander gevoel dan veiliheid)
het ontsnappende gas(zeker het vloeibare deel) onttrekt veeeel warmte an de omgeving (lees tank) want het vloeibare deel gaat over in gasvormig en onttrekt warmte.
die afkoeling gaf tijdelijk de indruk dat het lekken over was omdat het ventiel door de dalende druk en temp. sloot.
toen het circus weer vertrokken was was de tank weer voldoende opgewarmt om weer van voor afaan te beginnen.
Vroeger was die 80% vuller er nog niet en dat was ook de reden dat LPG in parkeergarages niet was toegestaan.
ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak en hoor graag hoe dit afloopt.
laat bij de geringste twijfel de lpg-specialist eens vrijblijvend kijken en hem eens een prijs noemen om de boel in orde te maken.
groet, jan