21 May 2007, 17:35
Jan-Willem schreef:Die spanning op dat spoeltje komt via je groen of blauw/gele draad aan.
In je blok zit een koelwater temp opnemer speciaal voor je K-jetronic.
Zit dat stekkertje van je sensor er nog op, en hebben ze gebrobeerd wat de warmdraai regelaar doet zonder stekkertje. (dus de stekker van de warmdraai regelaar af)
Er komt gewoon 12VDc op te staan tijdens een start, naarmate de motor warm wordt zakt de spanning en koelt het bi-metaaltje af.
Dit alles is geregeld via die temp sensor, deze stuurt ook je koudestart en luchtomloopklep aan...
Deze dingen zijn nog tekoop denk alleen schrikbarend duur, informeer daarvoor bij de bosch dealer.
Op je warmdraairegelaar staat gewoon het bosch nummer..
Ik heb bij ons op de site ook een tekening staan maar die heb je denk al eens eerder gezien.
Niet te zien van buitenaf trouwens, hij wordt niet gelinkt vanuit de site.
Sorry kaasie, jij was weer sneller als ik bijna het zelfde verhaal....
dank Kaasie en JanWillem
het stekkertje zit er nog op, ik heb nu een en ander ook in de haynes en de olieslager bestudeerd,
klopt het dat er stroom op blijft staan wanneer de motor wam is en dat daardoor de dempdruk afneemt door snellere terugstroom van de brandstof, en dat de druk in het systeem dan wat afneemt zodat het mengsel armer wordt en het verbruik beter?
ik zie op de tekeningetjes niet die thermoswitch, die zou dan stroom moeten doorgeven naar de regelaar wanneer de motor opwarmt?
gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988