20 May 2007, 21:46
kaasie schreef:kijk ook eens hier : http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2978.0
het topic ben ik gestart met de grove delen.
als ik straks weer ff tijd heb verfijn ik deze topic met alle details..
----------
Wel is nu nog ff de vraag waar de warmloopregelaar zijn aansturing vandaan krijgt...
in de warmdraairegelaar zit een membraampje
dit membraampje word door een bi-metaaltje bediend.
deze bi-metaal word door de warmte van het motorblok krom getrokken en zorgt ervoor dat bij warme motor de druk op de benzineverdeler oploopt.
ook word het bi-metaaltje door de koudstart inrichting met een spoeltje verwarmt.
dit om te voorkomen dat de motor te lang te rijk blijft lopen.
bij koude motor staat de motor rijk en hoe warmer hij word hoe minder brandstof de motor nodig heeft om te kunnen draaien.
Ik heb mijn turbo laten meten om af te stellen ( Bij een afsteldag van de v44klub) en er werd beredeneerd dat de warmloopregelaar teveel laat doorstromen( het bimetaal Kapot???? )
vraag: kan je die regelaar testen?
vraag: op de tekening van jou staat een spoeltje afgebeeld om de bimetaal te verwarmen. waar komt deze stroom vandaan, of is dat gewoon een constante plus?
astie kapot is, zijn die dingen duur of nog los te kopen??? of heeft iemand hem liggen?
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988