13 May 2007, 17:09
Jelmar schreef:had jou gesloopte 940 niet zo g80 locker ?
helaas, mijn 940 had geen sper. 1031 as, geen sper...
Ik heb eerst getest door met flink gas de koppeling op te laten komen, maar een strook rubber.... lol. daarna gecontroleerd of de sper niet stuk was:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2...ewsIndex=1
jw:
ze zetten inderdaad de G80 locker in een 1031. bij de latere 240 1031 assen blijkt de sper zo te passen, niets zagen nodig. Die hebben een van de 2 assen iets korter waardoor het past lijkt me. Latere 240's zijn soms (heel soms) toch ook met die dingen geleverd?
tot de 40 km/h sperren is al een grote vooruitgang, en als je het vermogen erop houd vanaf lagere snelheid gesperd dan blijft ie sperren. Voor de veiligheid laat ik de 40 km/h begrenzing maar even denk ik ;D
Ze beweren dat het past en werkt, maarja, ik zal het pas zeker weten als ik ooit zelf zon sper inbouw. en dan is het nog niet zeker dat ze in alle 240 assen passen, altijd weer wat veranderd per modeljaar....
Mouch:
dat aluminium deksel is makkelijk onder een nieuwer 240/940 enzo uit te halen. soms hebben ze het, soms niet. mijn 240DL 1991 heeft een stalen deksel, de 240 SP van iemand die ik ken heeft wel zon alumium deksel, en de 940 die ik had heeft er ook een. deksel heb ik bewaard :-P
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

