6 May 2007, 22:50
Zoals je het omschrijft lijkt het me meer een beschadigd tandwiel in het differentieel. :-[
Ga er nog eens onder liggen als beide wielen van de grond zijn gekrikt(zet voor de veiligheid steunen links en rechts onder de as)
Draai met een hand aan een wiel en luister met een stethoscoop (of zet het handvat van een schroevendraaier in je oor en het andere eind tegen het staal van het differentieel) of je daar het getik hoort.
Eenvoudiger is het misschien om mee te doen met een sleuteldag(Volvo-register voor leden 12 mei bij Hooftman Alphen ad Rijn
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3106.0
of Volvolvo ergens in juli bij Tittel in Amersfoort; http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3087.0),
dan kun je een brug gebruiken, dat is wat makkelijker en heb je wat lieden met volvokennis om je heen :
Overigens heb ik met een zelfde probleem ruim 3 maanden doorgereden en toen een sloopachteras(â¬50 tot â¬150 :'() er voor in de plaats laten zetten(â¬250 :'( :'().
Ga er nog eens onder liggen als beide wielen van de grond zijn gekrikt(zet voor de veiligheid steunen links en rechts onder de as)
Draai met een hand aan een wiel en luister met een stethoscoop (of zet het handvat van een schroevendraaier in je oor en het andere eind tegen het staal van het differentieel) of je daar het getik hoort.
Eenvoudiger is het misschien om mee te doen met een sleuteldag(Volvo-register voor leden 12 mei bij Hooftman Alphen ad Rijn
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3106.0
of Volvolvo ergens in juli bij Tittel in Amersfoort; http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3087.0),
dan kun je een brug gebruiken, dat is wat makkelijker en heb je wat lieden met volvokennis om je heen :

Overigens heb ik met een zelfde probleem ruim 3 maanden doorgereden en toen een sloopachteras(â¬50 tot â¬150 :'() er voor in de plaats laten zetten(â¬250 :'( :'().
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.