1 October 2005, 23:54
Techneuten,
Ik zag gister nogal wat lekkage rondom de overdrive (vandaar ook dat de vorige eigenaar nieuwe pakkingen in de auto had achtergelaten :roll
.
Nu wil ik dus controleren of het peil in orde is, en zo niet bijvullen. Lees ik in Haynes dat er een aftapplug is en een plug om te peilen en bij te vullen. Maar hoe moet ik bijvullen door die plug? Ik kan geen kannetje in dat gat kiepen, tenzij ik de auto op z'n zij leg :twisted:
Daarbij wil ik dus spoelen. Kan ik gewoon aftappen, bijvullen, alle gangen inschakelen (stukje rijden dus), aftappen etc. totdat ik schone olie krijg?
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr 8)
Ik zag gister nogal wat lekkage rondom de overdrive (vandaar ook dat de vorige eigenaar nieuwe pakkingen in de auto had achtergelaten :roll
.Nu wil ik dus controleren of het peil in orde is, en zo niet bijvullen. Lees ik in Haynes dat er een aftapplug is en een plug om te peilen en bij te vullen. Maar hoe moet ik bijvullen door die plug? Ik kan geen kannetje in dat gat kiepen, tenzij ik de auto op z'n zij leg :twisted:
Daarbij wil ik dus spoelen. Kan ik gewoon aftappen, bijvullen, alle gangen inschakelen (stukje rijden dus), aftappen etc. totdat ik schone olie krijg?
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter