20 March 2007, 17:22
als het blok veel olie lekt, zet er dan eens een catch kan op en een schone PCV box (als jou motor die een heeft, zwart kastje onder het inlaatspruitstuk), en alle leidingen daarvoor schoonmaken.
Het kan zijn dat de zuigerveren wat versleten zijn, Volvo gebruikt zachtere (gegoten molybdeen nogiets d8 ik) zuigerveren voor de turbo modellen omdat anders de cylinders wat te snel zouden slijten (zoals bij een B23 turbo die wel verchroomde zuigerveren heeft nog al eens het geval is (pas na 300+kkm denk ik, maar toch)).
Precieze gegevens over de zuigers en zuigerveren kun je op de Mahle site vinden.
Ik vind het vervelend om te zeggen, zeker omdat ik zelf geen ervaring heb met het ebay spruitstuk, maar ik heb vernomen dat de montage van de turbo lastig is achter tegen het schutbord, en dat de boel nog al eens wil smelten. Sommige mensen hebben meer geluk, en de nieuwere zijn iets beter geloof ik.
EGR is idd mooi om te hebben, schijnt wel wat in verbruik uit te maken. Ik laat het ook gewoon zitten op mijn motor....
Het kan zijn dat de zuigerveren wat versleten zijn, Volvo gebruikt zachtere (gegoten molybdeen nogiets d8 ik) zuigerveren voor de turbo modellen omdat anders de cylinders wat te snel zouden slijten (zoals bij een B23 turbo die wel verchroomde zuigerveren heeft nog al eens het geval is (pas na 300+kkm denk ik, maar toch)).
Precieze gegevens over de zuigers en zuigerveren kun je op de Mahle site vinden.
Ik vind het vervelend om te zeggen, zeker omdat ik zelf geen ervaring heb met het ebay spruitstuk, maar ik heb vernomen dat de montage van de turbo lastig is achter tegen het schutbord, en dat de boel nog al eens wil smelten. Sommige mensen hebben meer geluk, en de nieuwere zijn iets beter geloof ik.
EGR is idd mooi om te hebben, schijnt wel wat in verbruik uit te maken. Ik laat het ook gewoon zitten op mijn motor....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni