18 March 2007, 14:59
Ik heb het zelfde probleem als de starter van dit topic. Mijn 144 (1970) heeft volgens de vorige eigenaar 2jaar niet op benzine gelopen, alleen maar op LGP. Nix mis mee want dat doet hij prima. Er zit nog een beetje benzine in de Tank, net boven het rode vlak.
Ik wil het hele benzine systeem eerst even nalopen voordat ik die knop opzet en overschakel op benzine. Ik heb er nog niet echt veel verstand van maar ik heb vroeger een een brommertje opgeknapt wat een jaar had stil gestaan en daar was de benzine stroop geworden. Vandaar dat het me niet echt slim leek om botweg te proberen aangezien dan overal benzinepropjes kunnen blijven zitten wat me niet best lijkt.
Filters zal ik sowieso moeten vervangen lijkt me. Maar wat zijn andere punten die ik zeker moet nalopen?
Perfect lopen zal hij waarschijnlijk toch niet zonder iets aan de carb te doen. Maar een hartinfarct (benzineklonten) of een benzine fontein wil ik wel voorkomen
Het gaat overigens om een B20A, in een 144
Ik wil het hele benzine systeem eerst even nalopen voordat ik die knop opzet en overschakel op benzine. Ik heb er nog niet echt veel verstand van maar ik heb vroeger een een brommertje opgeknapt wat een jaar had stil gestaan en daar was de benzine stroop geworden. Vandaar dat het me niet echt slim leek om botweg te proberen aangezien dan overal benzinepropjes kunnen blijven zitten wat me niet best lijkt.
Filters zal ik sowieso moeten vervangen lijkt me. Maar wat zijn andere punten die ik zeker moet nalopen?
Perfect lopen zal hij waarschijnlijk toch niet zonder iets aan de carb te doen. Maar een hartinfarct (benzineklonten) of een benzine fontein wil ik wel voorkomen

Het gaat overigens om een B20A, in een 144