13 March 2007, 23:01
kijk ook eens hier : http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2978.0
het topic ben ik gestart met de grove delen.
als ik straks weer ff tijd heb verfijn ik deze topic met alle details..
----------
Wel is nu nog ff de vraag waar de warmloopregelaar zijn aansturing vandaan krijgt...
in de warmdraairegelaar zit een membraampje
dit membraampje word door een bi-metaaltje bediend.
deze bi-metaal word door de warmte van het motorblok krom getrokken en zorgt ervoor dat bij warme motor de druk op de benzineverdeler oploopt.
ook word het bi-metaaltje door de koudstart inrichting met een spoeltje verwarmt.
dit om te voorkomen dat de motor te lang te rijk blijft lopen.
bij koude motor staat de motor rijk en hoe warmer hij word hoe minder brandstof de motor nodig heeft om te kunnen draaien.
het topic ben ik gestart met de grove delen.
als ik straks weer ff tijd heb verfijn ik deze topic met alle details..
----------
Wel is nu nog ff de vraag waar de warmloopregelaar zijn aansturing vandaan krijgt...
in de warmdraairegelaar zit een membraampje
dit membraampje word door een bi-metaaltje bediend.
deze bi-metaal word door de warmte van het motorblok krom getrokken en zorgt ervoor dat bij warme motor de druk op de benzineverdeler oploopt.
ook word het bi-metaaltje door de koudstart inrichting met een spoeltje verwarmt.
dit om te voorkomen dat de motor te lang te rijk blijft lopen.
bij koude motor staat de motor rijk en hoe warmer hij word hoe minder brandstof de motor nodig heeft om te kunnen draaien.