8 March 2007, 12:45
lenlux schreef:Ik heb een auto waar circa 40.000KM bijna non-stop op gas mee is gereden, nu wilde ik hem op benzine zetten, maar dat gaat niet echt lekker(ligt niet aan het omschakelen dat er nog gas bij de cilinders komt)ik heb er verse benzine in gedaan, de benzine komt ook naar de caburateur, maar daarna gaat het mis(de auto rookt en gaat langzaam maar zeker minder en dan brrlllt).....wat kan ik vervangen om ook weer op benzine te kunnen rijden ? en nog een vraagje, op de caburateur zit zo'n klein olie reservoir met een stokje wat met olie een soort vacuum maakt, die is na ca 100KM rijden steeds leeg, en dan stottert de auto wat meer op gas, dan vul ik het weer bij, en dan gaat het prima, tot de olie op is.... wat kan ik hieraan doen ?
Bedankt !
Ik ben wel benieuwd of en hoe je probleem is opgelost.
Ikzelf heb momenteel ook problemen met een Zenith carburateur van een 244 die op gas loopt.
Ik heb de vlotterkamer eraf geschroefd en de vlotter heeft een lichte beschadiging van het op de bodem klapperen in de lege vlotterkamer (bij het continue rijden op LPG). De vlotter is echter niet lek.
Verder is niks raars in de vlotterkamer te zien.
Het membraam heb ik ook gecheckt en dat is in orde. De sproeiernaald heeft ook geen slijtage.
De carburateur lekt bij langdurig starten benzine, waarschijnlijk langs de pakking van de vlotterkamer.
Het moet een typisch Zenith probleem zijn want mijn andere Volvo (ookop LPG) heeft hetzelfde euvel.
Alhoewel ik die nog wel op benzine kan starten , maar deze gaat na een tijdje rijden stotteren en de carburateur is dan eveneens nat van de benzine.