5 March 2007, 23:34
als het de plastic afstelschroef is die vlakbij het inlaathuis zit waarop 'turbo' staat, dan is het toch echt je stationair afstelschroef. Ik kan me wel voorstellen dat ie iets meer doorlaat als je 'm open draait en daardoor ook net iets beter oppakt als je gas bijgeeft bij hogere toeren. Dan lijkt ie me te arm te staan.
Volvo dealer moet je een beetje mazzel mee hebben: er zijn er nog best een aantal die het leuk vinden om aan een oude turbo te sleutelen, maar idd niet iedereen. Goeie specialist of hobbyist met CO-meter moet je ook kunnen helpen.
Zou alleen niet te lang zo rondrijden. ik weet niet waar je buurman allemaal aan heeft gedraaid, maar als ie nu veel te arm staat, heb je kans dat je je motor molt op de iets langere termijn (te schrale afstelling = te weinig smering).
Volvo dealer moet je een beetje mazzel mee hebben: er zijn er nog best een aantal die het leuk vinden om aan een oude turbo te sleutelen, maar idd niet iedereen. Goeie specialist of hobbyist met CO-meter moet je ook kunnen helpen.
Zou alleen niet te lang zo rondrijden. ik weet niet waar je buurman allemaal aan heeft gedraaid, maar als ie nu veel te arm staat, heb je kans dat je je motor molt op de iets langere termijn (te schrale afstelling = te weinig smering).