4 March 2007, 09:45
k heb een 245 Turbo, B21ET motor. Stationair liep de motor niet constant en een 'handige' buurman wist dat wel even op te lossen. Er is wat geschroefd aan de stelschroef voor het brandstofmengsel (die zwarte kunststof schroef) en aan de stelschroef voor de gasschuif. Uiteindelijk bleken poreuze vacuumslangen er de oorzaak van dat hij niet lekker stationair liep. Slangen vernieuwd, maar tja, de afstelling deugt nu niet. Hij loopt nu wel redelijk hoor, alleen ietwat hoog stationair en bij gas vol intrappen, met name in 3de en 4de versnelling, merk je dat hij inhoudt en dat de uitlaatgassen zwart worden. Lijkt mij op een te rijk mengsel. Is er een handigheidje om de afstelling goed te krijgen, of is daar speciale meetapparatuur voor nodig? Een volgende vraag is dan, wie weet of er in het midden vh land iemand is die dat in een vrij uurtje, bij voorkeur op een zaterdag, voor me kan doen? Ik hoor het graag. Hoeft natuurlijk niet voor niks.