1 March 2007, 07:42
BartJu schreef:Ik heb zelf ook een afwijking van -10% op de km-teller.
erg irritant, want men rijdt gemiddeld toch 10% harder.
Als je het weet, kun je er rekening mee houden, maar dat is weer erg onnauwkeurig....
Bovendien rij je 10% km meer op de klok, en dat is weer duurder voor de verzekering.
Of maak ik een denkfout?
Ik weet dat je met de bandenmaat wel wat kunt doen, maar er liggen nu al geen kleinere banden onder...
(achter 185-R14 / voor 175-R14, beide wangmaat 75, afgeleid van de diameter)
Mijn vraag is dus:
Kun je de teller bijregelen?
Welke bandenmaat past/mag er nog op?
Ik heb een B21A met BW55 automaat. Waarschijnlijk allemaal mechanisch dus.
Ja, je maakt een denkfout, -10 % is dus -15 a 20 % t.o.v. orgineel. Dan tel je dus ook minder km's en daar ligt het probleem van Rubicon dan....
De bandenmaat bij de ouder 245 is dacht alleen 185/70-15.
Ik zit met mijn teller aan de -15% met 195/65-15. Ik vind de tellerkastjes die je custom kan laten maken inderdaad te prijzig. Ik wil dus uiteindelijk digitaal gaan tellen...in een GT dashboard...
Overigens zijn de verschillen tussen mijn 2 GPS'en te negeren...
[img][/img]