24 February 2007, 00:28
Ja jongens dat moet ik toegeven,de onafhankelijke kleine man moet ook voldoen aan het merendeel van de door mij genoemde punten.....
Blijven dus over de door de fabr. / imp. gestelde eisen.
Ik hoef niemand te verdedigen en hoef ook geen gelijk maar wil nog wel eens benadrukken dat deze eisen best nog een flinke kostenpost kunnen vormen.
Maar ik ben wel met jullie eens dat het uurloon daar niet 1 2 3 van hoeft te verdubbelen.
Grappig dat nu ook nog beschreven wordt wanneer je wel of niet een monteur bent.
Ik weet dus gelijk mijn plek want ook ik moet regelmatig een computer aan een voertuig koppelen om diagnose te stellen.
GRAAG ZOU IK VERNEMEN HOE IK ALSNOG MONTEUR KAN WORDEN ZONDER DE GEWRAAKTE COMPUTER.
Laten we wel wezen ,de zo gevreesde elektronica maakt het voor de DHZ-er meestal niet makkelijker (voor megasquirt juist wel......)maar helpt levens redden (ABS Airbags)en het milieu ontzien (emissie-eisen , brandstofgebruik) etc. etc. en de diagnose stekker is hierbij onontbeerlijk want met de ouderwetse spanningzoeker kan je een dure schade aanrichten in een modern voertuig nog afgezien van het feit dat e.e.a. zo complex is dat er voor een gemiddelde MTS-er niet uit te komen is zonder hulpprogramma's.
Ik vind de oplossing van verschillende tarieven trouwens wel een hele nette en praktische oplossing.
groet, Jan
Blijven dus over de door de fabr. / imp. gestelde eisen.
Ik hoef niemand te verdedigen en hoef ook geen gelijk maar wil nog wel eens benadrukken dat deze eisen best nog een flinke kostenpost kunnen vormen.
Maar ik ben wel met jullie eens dat het uurloon daar niet 1 2 3 van hoeft te verdubbelen.
Grappig dat nu ook nog beschreven wordt wanneer je wel of niet een monteur bent.
Ik weet dus gelijk mijn plek want ook ik moet regelmatig een computer aan een voertuig koppelen om diagnose te stellen.
GRAAG ZOU IK VERNEMEN HOE IK ALSNOG MONTEUR KAN WORDEN ZONDER DE GEWRAAKTE COMPUTER.
Laten we wel wezen ,de zo gevreesde elektronica maakt het voor de DHZ-er meestal niet makkelijker (voor megasquirt juist wel......)maar helpt levens redden (ABS Airbags)en het milieu ontzien (emissie-eisen , brandstofgebruik) etc. etc. en de diagnose stekker is hierbij onontbeerlijk want met de ouderwetse spanningzoeker kan je een dure schade aanrichten in een modern voertuig nog afgezien van het feit dat e.e.a. zo complex is dat er voor een gemiddelde MTS-er niet uit te komen is zonder hulpprogramma's.
Ik vind de oplossing van verschillende tarieven trouwens wel een hele nette en praktische oplossing.
groet, Jan