27 January 2007, 13:15
hallo Harry,
dan heb je inderdaad wel wat werk te verzetten vrees ik.... jammer, maar ook een volvo ontkomt niet aan onderhoud/reparatie na 25 jaar.
Een paar tips:
mayonaise aan je peilstok betekent over het algemeen dat er koelvloeistof is gemengd met olie. Dat is meestal een lekke koppakking, maar het zou ook een lekkende waterpomp kunnen zijn. Je kunt bij een warme motor je koelvloeistofreservoir openen (heel voorzichtig, hij staat onder druk) en dan kijken of het water borrelt. Zo ja, dan is het 99% zeker je koppakking. Gebruikt ie koelvloeistof?
bij 4bak/3-traps automaat ligt het toerental altijd aan de hoge kant, ik zou gemiddeld niet harder dan 110/120 rijden (vlgs mij tegen de 4000 toeren) om je motor te sparen. Een4-traps automaat met OD zou een uitkomst zijn, maar ik weet niet of je die makkelijk kunt omzetten. Misschien dat Funsdaf je daarmee kan helpen.
Schudden van je motor: heb je je kleppen gesteld? Dat is belangrijk om eens per 10 a 15000km te doen! MAar als het alleen bij een koude motor is, dan verdenk ik meer je choke. Werkt die goed? Het is toch gewoon een handchoke?
Trillen/trekken: laat je wielen balanceren en je auto uitlijnen. Wereld van verschil en hoeft bij elkaar niet meer dan E100 te kosten.
Water: meestal komt het water bij de voorruit naar binnen, kijk eens onder je dashboard
Roest: tsja...... hoe langer je daarmee wacht hoe beroerder..... Mijn Volvo is gelast door een prima kerel in Friesland, als je zijn adres wilt, dan hoor ik het wel. (zie ook het topic 'mijn turbo project' onder 'mijn volvo')
Maar je auto ziet er op de foto's mooi uit en als er lpg in ligt (nu niet toch?), dan is ie in goede staat best een paar duizend euro waard. Kortom, de moeite waard om nog wat in te investeren lijkt me. Succes!
dan heb je inderdaad wel wat werk te verzetten vrees ik.... jammer, maar ook een volvo ontkomt niet aan onderhoud/reparatie na 25 jaar.
Een paar tips:
mayonaise aan je peilstok betekent over het algemeen dat er koelvloeistof is gemengd met olie. Dat is meestal een lekke koppakking, maar het zou ook een lekkende waterpomp kunnen zijn. Je kunt bij een warme motor je koelvloeistofreservoir openen (heel voorzichtig, hij staat onder druk) en dan kijken of het water borrelt. Zo ja, dan is het 99% zeker je koppakking. Gebruikt ie koelvloeistof?
bij 4bak/3-traps automaat ligt het toerental altijd aan de hoge kant, ik zou gemiddeld niet harder dan 110/120 rijden (vlgs mij tegen de 4000 toeren) om je motor te sparen. Een4-traps automaat met OD zou een uitkomst zijn, maar ik weet niet of je die makkelijk kunt omzetten. Misschien dat Funsdaf je daarmee kan helpen.
Schudden van je motor: heb je je kleppen gesteld? Dat is belangrijk om eens per 10 a 15000km te doen! MAar als het alleen bij een koude motor is, dan verdenk ik meer je choke. Werkt die goed? Het is toch gewoon een handchoke?
Trillen/trekken: laat je wielen balanceren en je auto uitlijnen. Wereld van verschil en hoeft bij elkaar niet meer dan E100 te kosten.
Water: meestal komt het water bij de voorruit naar binnen, kijk eens onder je dashboard
Roest: tsja...... hoe langer je daarmee wacht hoe beroerder..... Mijn Volvo is gelast door een prima kerel in Friesland, als je zijn adres wilt, dan hoor ik het wel. (zie ook het topic 'mijn turbo project' onder 'mijn volvo')
Maar je auto ziet er op de foto's mooi uit en als er lpg in ligt (nu niet toch?), dan is ie in goede staat best een paar duizend euro waard. Kortom, de moeite waard om nog wat in te investeren lijkt me. Succes!