26 January 2007, 19:09
Ik rij nu bijna een half jaar in mijn eerste volvo. Belastingvrij, maar ik merk dat de auto om aandacht scheeuwt. De auto rijdt me nog overal naartoe. Na het starten begint de auto een paar minuten te schuddden, er zit 'mayonaise' op de peilstok, er komt een zee van water binnen bij de bijrijdersstoel, hij maakt enorm veel toeren 4500 bij 130 (de snelheid die ik meestal op de snelweg rijd), het verbruik is 1 op 5,5, het stuur trilt en de auto trekt iets naar rechts, de balken bij de deuren beginnen te roesten.
Kortom, ik zie mij volvo achteruit gaan en ben bang dat zelfs de B21A de dagelijkse 4500 toeren niet kan waarderen. De teller staat inmiddels op 270.000, ik rijd 600 km per week.
Maar goed, hij rijd en ik moet low budget proberen mijn volvo te geven wat hij nodig heeft.
Kortom, ik zie mij volvo achteruit gaan en ben bang dat zelfs de B21A de dagelijkse 4500 toeren niet kan waarderen. De teller staat inmiddels op 270.000, ik rijd 600 km per week.
Maar goed, hij rijd en ik moet low budget proberen mijn volvo te geven wat hij nodig heeft.
Volvo 740 tic '84.