14 January 2007, 16:24
Gezien de vermoedelijke leeftijd van de bak zal dit wel te maken hebben met de inwendige afdichtingen in je automaatbak.
Als je eens wat rondgoogle't naar afbeeldingen / artikelen van automaatbakken zal je onder de indruk raken van de complexiteit van deze wondertjes van techniek.
Het aantal afdichtingen / pakkingen / keerringen is niet van de lucht...........
Ik heb zelf ook een automaat gehad met dezelfde problemen als jij beschrijft, navraag gedaan bij automaatrevisie-toko's en me wild geschrokken van de prijzen.
Allerlhande info verzameld waaronder adviezen over filter vervangen onder in de bak, olie verversen en zo voort maar niets hielp(behalve geduld)
Maar in jouw geval zou ik voor alle zekerheid de olie verversen en het filter reinigen,voor hetzelfde geld helpt het toch helemaal of gedeeltelijk.
Ik heb er verder niets aan gedaan en nog jaren rondgetoerd.
Ook hier zullen wellicht adviezen verschijnen over olietoevoegingen met alle pro's en con's maar ik ben er persoonlijk niet zo voor.
De toevoegingen(additives) zouden rubber weer soepeler maken zodat ze de afdichtende taak weer hervatten.
Als je toch zoiets zou overwegen neem dan wel een toevoeging die SPECIFIEK ontwikkeld is voor automaten, de ATF-olie (automatic transmission fluid) is geheel anders van eigenschap dan motorolie.
succes
Als je eens wat rondgoogle't naar afbeeldingen / artikelen van automaatbakken zal je onder de indruk raken van de complexiteit van deze wondertjes van techniek.
Het aantal afdichtingen / pakkingen / keerringen is niet van de lucht...........
Ik heb zelf ook een automaat gehad met dezelfde problemen als jij beschrijft, navraag gedaan bij automaatrevisie-toko's en me wild geschrokken van de prijzen.
Allerlhande info verzameld waaronder adviezen over filter vervangen onder in de bak, olie verversen en zo voort maar niets hielp(behalve geduld)
Maar in jouw geval zou ik voor alle zekerheid de olie verversen en het filter reinigen,voor hetzelfde geld helpt het toch helemaal of gedeeltelijk.
Ik heb er verder niets aan gedaan en nog jaren rondgetoerd.
Ook hier zullen wellicht adviezen verschijnen over olietoevoegingen met alle pro's en con's maar ik ben er persoonlijk niet zo voor.
De toevoegingen(additives) zouden rubber weer soepeler maken zodat ze de afdichtende taak weer hervatten.
Als je toch zoiets zou overwegen neem dan wel een toevoeging die SPECIFIEK ontwikkeld is voor automaten, de ATF-olie (automatic transmission fluid) is geheel anders van eigenschap dan motorolie.
succes

