11 January 2007, 22:44
Ik zou wat langer op benzine de motor warmrijden, zo duur is dat nou ook weer niet. Zeg maar tot de naald van de temperatuur begint te klimmen. Als je de kachel lekker aan hebt staan duurt dit best lang, dus die zet ik uit voor de eerste kilometers.
Misschien de verdamper aftappen, een van de boutjes aan de onderkant. Of misschien is de koelwateraanvoer (die dus de verdamper warmhoudt) net niet voldoende.
Ik denk trouwens niet dat het schudden veel kwaad kan. Stel je maar eens voor wat de motor doet als je over een verkeersdrempel gaat, en elke keer dat je gas geeft kantelt-ie ook.
Vochtverdrijvers moet je ook op de bougiekabels spuiten, niet alleen de bougies by the W.
Misschien de verdamper aftappen, een van de boutjes aan de onderkant. Of misschien is de koelwateraanvoer (die dus de verdamper warmhoudt) net niet voldoende.
Ik denk trouwens niet dat het schudden veel kwaad kan. Stel je maar eens voor wat de motor doet als je over een verkeersdrempel gaat, en elke keer dat je gas geeft kantelt-ie ook.
Vochtverdrijvers moet je ook op de bougiekabels spuiten, niet alleen de bougies by the W.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969