Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schudden bij abrupte gaswisselingen
#1
Goedemorgen,

Mijn 245 turbo heeft een nogal bewegelijk motorblok bij abrupt gaslos/gasbij. Zouden andere motorsteunen hier verbetering in kunnen brengen?
Ik hoorde ook al iets over verstevigen van versnellingsbaksteun...

Grag hoor ik van jullie,

Pier

Antwoord
#2
Dat lijkt me een vrij logische oplossing ja.
De versnellingsbaksteun/rubber is eigenlijk ook een soort motorsteun dus als je wil kan je die gelijk meenemen ja.

Naast het vernieuwen van de motorsteunen kun je als "tjoeningsupgrade" ook een tentstok transformeren tot extra motorsteun die het kantelen van de motor tegengaat.
Antwoord
#3
Ja nogal wiedes dat-ie opzij gaat als je gas geeft. De org. Volvo rubbers zijn veruit de beste (en vrij zacht), wat je nu kan kopen aan vervanging is veel minder.
Als de rubbers heel zijn en niet tot rubberpap gesopt door olielekkages (vooral die onder het oliefilter), zou ik ze lekker laten zitten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
beste kun je het proberen met de twee motorrubbers en het bakrubber te vervangen.

setje nieuwe rubbers heb ik liggen voor ongeveer 48euro samen, goed spul
Antwoord
#5
240 Diesel motorsteunen passen ook met een kleine aanpassing (gaatje in steun opboren ofzoiets), die zijn wat stugger. Zelf heb ik daarnaast ook nog een 3e steun (motordemper 440) van inlaat naar veerpoot om wat extra stabiliteit te geven.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#6
heb je daar een foto van jw? lijkt me wel stoer. trekt ie je veerpoot niet uit?
Antwoord
#7
242-turbo schreef:heb je daar een foto van jw? lijkt me wel stoer. trekt ie je veerpoot niet uit?

Fototje:

[Afbeelding: p7294420.jpg]

Geen probleem tot nu toe met de veerpoot, dat is stevig zoals het er aan vast zit. Spruitstuk is ander verhaal maar aangezien er een stevige steun naar blok zit (driehoek) is het geen probleem lijkt me. De demper zou wat stugger mogen, misschien eens kijken naar een van een 440 met minder km ofzo. Helaas heeft het nog niet alle overmatige motorbewegingen gestopt maar dat komt omdat de motorsteunen scheef zitten, de transmissiesteun die ik heb is niet stevig genoeg en laat de motor+bak wat naar achteren zakken. Altijd wat te fixen! Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
dat ziet er heel goed uit! als je oude bouten had gebruikt had het zo origineel R-Sport kunnen zijn....

inlaat zou ik me ook niet druk om maken, als de bouten op je kop maar netjes en niet verroest zijn

heb je al naar een nieuwe demper geinformeerd?
Antwoord
#9
Ik ga inderdaad eens vragen wat een nieuwe demper kost, misschien valt de prijs wel mee. Anders de oude olie uit deze en er dikkere olie in, misschien lukt dat ook (kan natuurlijk alleen als er geen gasdruk op staat!).

Ik heb nog een hele verzameling schroeven/bouten/moeren van de diverse gedemonteerde Volvo's daar zal zeker wel wat passends bij zitten, goed idee. Dan ook nog een laagje verf en het ziet er ongeveer standaard uit.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
Jw240 schreef:
242-turbo schreef:heb je daar een foto van jw? lijkt me wel stoer. trekt ie je veerpoot niet uit?

Fototje:

[IMG]

Geen probleem tot nu toe met de veerpoot, dat is stevig zoals het er aan vast zit. Spruitstuk is ander verhaal maar aangezien er een stevige steun naar blok zit (driehoek) is het geen probleem lijkt me. De demper zou wat stugger mogen, misschien eens kijken naar een van een 440 met minder km ofzo. Helaas heeft het nog niet alle overmatige motorbewegingen gestopt maar dat komt omdat de motorsteunen scheef zitten, de transmissiesteun die ik heb is niet stevig genoeg en laat de motor+bak wat naar achteren zakken. Altijd wat te fixen! Smile

horen die draaipunten van die demper niet in hetzelde vlak te scharnieren? Lijkt mij dat deze opstelling wringt...
(minimaal misschien maar toch...)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F schudden op LPG Hanatarash 13 10.336 18 July 2019, 14:44
Laatste bericht: aRjen.T
  Schudden/hoog stationair/tikken B230F Tommy 7 5.267 12 May 2012, 20:23
Laatste bericht: Marc1970
  Schudden van de motor. Bill 8 4.422 3 March 2009, 12:14
Laatste bericht: Vincent244
  schudden bij starten. Volvo240uit1993 19 11.993 18 March 2008, 17:07
Laatste bericht: Jw240
  Schudden No-Fi 7 5.269 11 January 2007, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  schudden/wiegen/schommelen tijdentoeval 36 18.390 18 November 2006, 12:59
Laatste bericht: tijdentoeval

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)