Topics: 11
Goedemorgen,
Mijn 245 turbo heeft een nogal bewegelijk motorblok bij abrupt gaslos/gasbij. Zouden andere motorsteunen hier verbetering in kunnen brengen?
Ik hoorde ook al iets over verstevigen van versnellingsbaksteun...
Grag hoor ik van jullie,
Pier
Topics: 163
Dat lijkt me een vrij logische oplossing ja.
De versnellingsbaksteun/rubber is eigenlijk ook een soort motorsteun dus als je wil kan je die gelijk meenemen ja.
Naast het vernieuwen van de motorsteunen kun je als "tjoeningsupgrade" ook een tentstok transformeren tot extra motorsteun die het kantelen van de motor tegengaat.
Topics: 82
Ja nogal wiedes dat-ie opzij gaat als je gas geeft. De org. Volvo rubbers zijn veruit de beste (en vrij zacht), wat je nu kan kopen aan vervanging is veel minder.
Als de rubbers heel zijn en niet tot rubberpap gesopt door olielekkages (vooral die onder het oliefilter), zou ik ze lekker laten zitten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 33
beste kun je het proberen met de twee motorrubbers en het bakrubber te vervangen.
setje nieuwe rubbers heb ik liggen voor ongeveer 48euro samen, goed spul
Topics: 22
240 Diesel motorsteunen passen ook met een kleine aanpassing (gaatje in steun opboren ofzoiets), die zijn wat stugger. Zelf heb ik daarnaast ook nog een 3e steun (motordemper 440) van inlaat naar veerpoot om wat extra stabiliteit te geven.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
heb je daar een foto van jw? lijkt me wel stoer. trekt ie je veerpoot niet uit?
242-turbo schreef:heb je daar een foto van jw? lijkt me wel stoer. trekt ie je veerpoot niet uit?
Fototje:
Geen probleem tot nu toe met de veerpoot, dat is stevig zoals het er aan vast zit. Spruitstuk is ander verhaal maar aangezien er een stevige steun naar blok zit (driehoek) is het geen probleem lijkt me. De demper zou wat stugger mogen, misschien eens kijken naar een van een 440 met minder km ofzo. Helaas heeft het nog niet alle overmatige motorbewegingen gestopt maar dat komt omdat de motorsteunen scheef zitten, de transmissiesteun die ik heb is niet stevig genoeg en laat de motor+bak wat naar achteren zakken. Altijd wat te fixen!
dat ziet er heel goed uit! als je oude bouten had gebruikt had het zo origineel R-Sport kunnen zijn....
inlaat zou ik me ook niet druk om maken, als de bouten op je kop maar netjes en niet verroest zijn
heb je al naar een nieuwe demper geinformeerd?
Ik ga inderdaad eens vragen wat een nieuwe demper kost, misschien valt de prijs wel mee. Anders de oude olie uit deze en er dikkere olie in, misschien lukt dat ook (kan natuurlijk alleen als er geen gasdruk op staat!).
Ik heb nog een hele verzameling schroeven/bouten/moeren van de diverse gedemonteerde Volvo's daar zal zeker wel wat passends bij zitten, goed idee. Dan ook nog een laagje verf en het ziet er ongeveer standaard uit.
Topics: 16
Jw240 schreef:242-turbo schreef:heb je daar een foto van jw? lijkt me wel stoer. trekt ie je veerpoot niet uit?
Fototje:
Geen probleem tot nu toe met de veerpoot, dat is stevig zoals het er aan vast zit. Spruitstuk is ander verhaal maar aangezien er een stevige steun naar blok zit (driehoek) is het geen probleem lijkt me. De demper zou wat stugger mogen, misschien eens kijken naar een van een 440 met minder km ofzo. Helaas heeft het nog niet alle overmatige motorbewegingen gestopt maar dat komt omdat de motorsteunen scheef zitten, de transmissiesteun die ik heb is niet stevig genoeg en laat de motor+bak wat naar achteren zakken. Altijd wat te fixen! 
horen die draaipunten van die demper niet in hetzelde vlak te scharnieren? Lijkt mij dat deze opstelling wringt...
(minimaal misschien maar toch...)