9 January 2007, 09:09
IK zie dit nu pas, maar ik wil toch ff reageren op het "verkeed monteren "van de schijven zoals Funsdaf meldde.
Volgens mij zitten de schijven wel goed gemonteerd en wordt het vuil/stof naar buiten afgevoerd.
De reden is simpel: door de centrifugale kracht zal al het vuil naar buiten worden geslingerd door de groef. De omtreksnelheid aan de binnenkant van de schijf is namelijk lager en aan de buitenkant hoger met als gevolg vuil zal naar buiten toe afgevoerd worden.
Als je schijven andersom monteerd zal de afvoer ook naar buiten zijn, maar wordt bemoeilijkt door de groef die andersom loopt en derhalve meer weerstand oproept , mat als gevolg ophoping van vuil in de groef en dus slechtere remwerking.
Volgens mij zitten de schijven wel goed gemonteerd en wordt het vuil/stof naar buiten afgevoerd.
De reden is simpel: door de centrifugale kracht zal al het vuil naar buiten worden geslingerd door de groef. De omtreksnelheid aan de binnenkant van de schijf is namelijk lager en aan de buitenkant hoger met als gevolg vuil zal naar buiten toe afgevoerd worden.
Als je schijven andersom monteerd zal de afvoer ook naar buiten zijn, maar wordt bemoeilijkt door de groef die andersom loopt en derhalve meer weerstand oproept , mat als gevolg ophoping van vuil in de groef en dus slechtere remwerking.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import

