18 December 2006, 12:53
Het verschil tussen dure en goedkope remschijven is:
Goedkope schijven zijn gedraaid onder gewone omstandigheden, d.w.z. op een normale draaibank.
Dure schijven worden op een bank gedraaid met aan de ene kant de beitel en aan de andere kant een remklauw die tijdens het draaien lichtjes op druk wordt gezet. Door de wrijving tijdens het draaien wordt de schijf roodgloeiend waardoor de schijf eventueelrom kan trekken.
Tegelijkertijd wordt de schijf gedraaid, dus terwijl hij roodgloeiend in de draaibank staat. De schijf ondergaat dus gelijk een hitte bahandeling en wordt exact op maat gedraaid.
Bij goedkope schijven is deze warmte behandeling dus achterwege gelaten. Deze moet je dus ook inrijden voor een kilometer of 300 a 400. In de inrij periode mag je dus ook geen (on-noodzakelijke) noodstops maken en de remmen extreem belasten. De remmen worden in deze periode ook wel warm alleen telkens van korte duur wat op den duur dezelfde uitwerking heeft als een warmte bahandeling.
Het helpt, als je zelf gaten gaat boren deze goed te verzinken. Hierdoor ontstaat er een minder extreme overgang in het materiaal waardoor hij minder snel zal scheuren.
Mocht ik onwaarheden typen corigeer me maar
Goedkope schijven zijn gedraaid onder gewone omstandigheden, d.w.z. op een normale draaibank.
Dure schijven worden op een bank gedraaid met aan de ene kant de beitel en aan de andere kant een remklauw die tijdens het draaien lichtjes op druk wordt gezet. Door de wrijving tijdens het draaien wordt de schijf roodgloeiend waardoor de schijf eventueelrom kan trekken.
Tegelijkertijd wordt de schijf gedraaid, dus terwijl hij roodgloeiend in de draaibank staat. De schijf ondergaat dus gelijk een hitte bahandeling en wordt exact op maat gedraaid.
Bij goedkope schijven is deze warmte behandeling dus achterwege gelaten. Deze moet je dus ook inrijden voor een kilometer of 300 a 400. In de inrij periode mag je dus ook geen (on-noodzakelijke) noodstops maken en de remmen extreem belasten. De remmen worden in deze periode ook wel warm alleen telkens van korte duur wat op den duur dezelfde uitwerking heeft als een warmte bahandeling.
Het helpt, als je zelf gaten gaat boren deze goed te verzinken. Hierdoor ontstaat er een minder extreme overgang in het materiaal waardoor hij minder snel zal scheuren.
Mocht ik onwaarheden typen corigeer me maar

1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's