17 December 2006, 23:32
Citaat:tis me nog steeds niet echt duidelijk wat die gaatjes en sleuven nu voor nut hebben.
Ik hoor verschillende redenen waarvoor de groeven of gaten dienen in geperforeerde remschijven.
*Puur voor een betere koeling
*Tijdens regen dat het water wat op een schijf komt afgevoerd kan worden, er ontstaat dan stoom door de hete remschijf en dat komt tussen de blokken en de schijf.
*Doordat de schijven en blokken enorme temperaturen bereiken wil het frictiemateriaal op je remblokken gassen afstaan. Deze gassen zetten uit tussen de blokken en de schijf wat resulteerd in trillende en schokkende remmen. Deze gassen kunnen door de gaten en groeven in de schijven agevoerd worden.
Het laatste lijkt me het meest waarschijnlijk alhoewel ik de tweede reden heb gehoord van iemand die extreem veel ervaring heeft in de motor-race, ik kan het me daarom ook wel goed voorstellen bij motoren.
Het zal wel een combinatie zijn van al genoemde dingen plus vast nog wel wat zaken.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's

