13 December 2006, 08:35
Niet echt een V6. In dit geval is de blokhoek geen 45 maar 90 graden. Naar ik begreep komt dit omdat 90 graden bij een 8 cyl. hoort en dit blok oorspronkelijk bedoeld was met 8 cylinders. Helaas is dat nooit doorgegaan. Ondanks mijn twijfels over deze PRV motor heeft ie me nog nooit in de steek gelaten. Alleen dat inhouden tijdens het optrekken sinds kort is irritant maar dat heeft met de ontsteking of vacuum te maken. Hoewel, maar dat meldde ik al eerder, kan ik vooralsnog het probleem niet lokaliseren.
Verder is de kat verwijderd en zit er een 'free flow'einddemper op wat 'm een stuk pittiger maakt en ook nog eens (beschaafd) mooi klinkt.
De fijnste modificatie vind ik toch wel de AW71 3 traps automaat + overdrive. Deze zit er nu een aantal jaar onder maar geniet nog steeds wanneer de laatste 'trap' inschakelt. Veel minder toeren op 'cruisesnelheid' Rijdt een stuk relaxter. En op LPG en sinds februari houderschapbelasting vrij maakt het helemaal kicken in het kwadraat.
Verder is de kat verwijderd en zit er een 'free flow'einddemper op wat 'm een stuk pittiger maakt en ook nog eens (beschaafd) mooi klinkt.
De fijnste modificatie vind ik toch wel de AW71 3 traps automaat + overdrive. Deze zit er nu een aantal jaar onder maar geniet nog steeds wanneer de laatste 'trap' inschakelt. Veel minder toeren op 'cruisesnelheid' Rijdt een stuk relaxter. En op LPG en sinds februari houderschapbelasting vrij maakt het helemaal kicken in het kwadraat.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96