12 December 2006, 22:30
De LPG tank ligt achter de achteras en dat is een enorme belasting voor vering en schokbrekers. Meestal is dan ook de standaard vering en schokbrekers vervangen door zwakkere veren en een schokbrekers met niveauregeling (soort oppompbare luchtvering). Dit lekt uiteraard bij mijn 240 (320.000 km), als je er 100 bakstenen inlegt zijn ze zo leeg en schijnen je koplampen door de kruinen van de bomen (met alle gevolgen voor de bestuurbaarheid). Voor dagelijks gebruik geen probleem, elke maand even op druk brengen.
Bij 300.000 km valt er wel meer op te merken aan om het even welke Volvo, ze zullen toch vaker verkocht worden met een of ander onderhoudsklusje in aantocht. Let op recent vervangen onderdelen (liefst met Volvo, Bosch of ander OEM spul), dit duidt op serieus onderhoud.
Bij 300.000 km valt er wel meer op te merken aan om het even welke Volvo, ze zullen toch vaker verkocht worden met een of ander onderhoudsklusje in aantocht. Let op recent vervangen onderdelen (liefst met Volvo, Bosch of ander OEM spul), dit duidt op serieus onderhoud.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969