28 November 2006, 23:18
de o-ringetjes kan je gewoon bij de dealer krijgen.
ook bij de bmw/vw/audi/porsche/mb en andere auto waar k-jet is gemonteerd geweest kan je ze krijgen.
zorg dat je de houders in je blok laat , dit zal bij een turbo niet makkelijk gaan omdat daar een ijzerplaatje overheen zit om de injector op zijn plaats te houden , anders kan hij door de turbodruk eruit worden geblazen.
om de zwartehouders die in het blok staan waar je de injectors indrukt zitten hele dunne o-ringetjes , vervang deze ook.
de -oringen om de injector zullen wel verhard wezen.
dus word ff pielen om de injectors eruit te krijgen.
er moet vast wel ergens bij jou in de buurt een bosch dealer wezen.
ook heeft deze bosch dealer de grote o-ringen.
breng daar je injectors heen.
laat ze reinigen en afpersen.
we hebben het er over gehad dat je alleen met reinigen er niet bent.
door ze met test vloeistof te laten doorspoelen , om het spuitbeeld te bekijken , word het laatse beetje vuil eruit gespoeld.
ook kijken ze of de openingsdruk ok is en daardoor de injector niet lekt.
door vuiligheid rond de nozzel kan de klep open blijven staan en kan hij gaan lekken.
ik weet niet precies wat een setje kost.
je kan jan-willem (volvo740rallyteam.nl) wel eens vragen die heeft vorig jaar 4 nieuwe gekocht.
ik zou zeker niet met een compressortje en wat oplosmiddel gaan klooien om een injector weer te laten werken.
maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
dit kan er gebeuren door een niet goed werkende injector.
olie film van de cil.wand gespoeld en olieschraper naar de kl*te.
daardoor zuiger en cil.wand beschadigd.
![[Afbeelding: revi9nl4.th.jpg]](http://img176.imageshack.us/img176/4531/revi9nl4.th.jpg)
![[Afbeelding: revi15av4.th.jpg]](http://img176.imageshack.us/img176/7365/revi15av4.th.jpg)
dat wil je vast niet.
voor de montage
zet eerst de zwarte houder in de kop met een beetje vet+ nieuwe o-ring.
dan om de injector de o-ring schuiven en lekker in het vet zetten.
deze druk je zo in de houder.
het stalen plaatje erop en de boel vast zetten.
dan de injectieleiding er weer op.
als de injector door de 6 kant van het plaatje heen draait dan moet de injector er ff uit en draai je eerst de injector vast aan de leiding en duw je het geheel in de houder.
moet te doen wezen.
ook bij de bmw/vw/audi/porsche/mb en andere auto waar k-jet is gemonteerd geweest kan je ze krijgen.
zorg dat je de houders in je blok laat , dit zal bij een turbo niet makkelijk gaan omdat daar een ijzerplaatje overheen zit om de injector op zijn plaats te houden , anders kan hij door de turbodruk eruit worden geblazen.
om de zwartehouders die in het blok staan waar je de injectors indrukt zitten hele dunne o-ringetjes , vervang deze ook.
de -oringen om de injector zullen wel verhard wezen.
dus word ff pielen om de injectors eruit te krijgen.
er moet vast wel ergens bij jou in de buurt een bosch dealer wezen.
ook heeft deze bosch dealer de grote o-ringen.
breng daar je injectors heen.
laat ze reinigen en afpersen.
we hebben het er over gehad dat je alleen met reinigen er niet bent.
door ze met test vloeistof te laten doorspoelen , om het spuitbeeld te bekijken , word het laatse beetje vuil eruit gespoeld.
ook kijken ze of de openingsdruk ok is en daardoor de injector niet lekt.
door vuiligheid rond de nozzel kan de klep open blijven staan en kan hij gaan lekken.
ik weet niet precies wat een setje kost.
je kan jan-willem (volvo740rallyteam.nl) wel eens vragen die heeft vorig jaar 4 nieuwe gekocht.
ik zou zeker niet met een compressortje en wat oplosmiddel gaan klooien om een injector weer te laten werken.
maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
dit kan er gebeuren door een niet goed werkende injector.
olie film van de cil.wand gespoeld en olieschraper naar de kl*te.
daardoor zuiger en cil.wand beschadigd.
![[Afbeelding: revi9nl4.th.jpg]](http://img176.imageshack.us/img176/4531/revi9nl4.th.jpg)
![[Afbeelding: revi15av4.th.jpg]](http://img176.imageshack.us/img176/7365/revi15av4.th.jpg)
dat wil je vast niet.
voor de montage
zet eerst de zwarte houder in de kop met een beetje vet+ nieuwe o-ring.
dan om de injector de o-ring schuiven en lekker in het vet zetten.
deze druk je zo in de houder.
het stalen plaatje erop en de boel vast zetten.
dan de injectieleiding er weer op.
als de injector door de 6 kant van het plaatje heen draait dan moet de injector er ff uit en draai je eerst de injector vast aan de leiding en duw je het geheel in de houder.
moet te doen wezen.