7 November 2006, 14:52
Blijft een moeilijk verhaal de versnellingsbak.
Ik heb onder mijn huidige auto een bak gehad, die in zijn 5 bij gas loslaten en gas geven echt 6 á 7 cm na voor en achter ging.
En dan denk je, dat gaat nooit lang goed, maar uiteindelijk heeft hij toch nog 150.000 km. onder gezeten, totdat hij in z'n 5 (dat wel) begon te zagen.
Daarna kwam er een andere onder, waarvan je direct voelde bij het schakelen (veel te los) dat gaat niet goed en inderdaad na 30.000 km. was hij in alle versnellingen (behalve zijn 4 - prise direct - ) aan het zagen.
De huidige bak voelde direct strak en zeker aan, geen bewegingen bij gas loslaten en gas geven, gewoon goed. Geeft ook geen enkel bijgeluid, dus hoop hem er nog lang onder te houden.
Uiteindelijk geeft alleen de praktijk uitsluitsel over de kwaliteit van de versnellingsbak, of je zou een constructie met een elektromotor moeten maken, waarmee de prise-as aangedreven zou kunnen worden.
Ik heb onder mijn huidige auto een bak gehad, die in zijn 5 bij gas loslaten en gas geven echt 6 á 7 cm na voor en achter ging.
En dan denk je, dat gaat nooit lang goed, maar uiteindelijk heeft hij toch nog 150.000 km. onder gezeten, totdat hij in z'n 5 (dat wel) begon te zagen.
Daarna kwam er een andere onder, waarvan je direct voelde bij het schakelen (veel te los) dat gaat niet goed en inderdaad na 30.000 km. was hij in alle versnellingen (behalve zijn 4 - prise direct - ) aan het zagen.
De huidige bak voelde direct strak en zeker aan, geen bewegingen bij gas loslaten en gas geven, gewoon goed. Geeft ook geen enkel bijgeluid, dus hoop hem er nog lang onder te houden.
Uiteindelijk geeft alleen de praktijk uitsluitsel over de kwaliteit van de versnellingsbak, of je zou een constructie met een elektromotor moeten maken, waarmee de prise-as aangedreven zou kunnen worden.