29 October 2006, 12:21
Een versleten nokkenas komt eigenlijk niet voor bij een B23/230. Dus dat is een raar verhaal. Of die man van die service verteld een raar verhaal, of het complete blok is versleten en dan vermoedelijk door te laat olie verversen of simpelweg met veel te weinig olie rijden (en dan is de nokkenas nog de laatste die t opgeeft...)
Bovendien worden bij een koprevisie de kleppen geslepen en de zittingen geslepen maar zelden worden de kleppen ingekort waardoor je nog maar weinig speelruimte hebt met notabene een gereviseerde kop.
Je kan zelf voorzichtig proberen met een dremel een stukje van de kleppen te slijpen, dan kan je voorlopig weer verder. Als ze niet lekken, prima toch ? Ik hoor werkelijk astronomische getallen voor een koprevisie.. Voor minder koop je gewoon een nieuwe kop voor in Zweden.
In de aangehaalde link mis ik de klepstoter rubbertjes. Vlotte kans dat die auto met 4x teveel klepspeling rijdt... Je zal de klepstoters moeten indrukken als je gaat meten. Maar er is een kans dat je dan de klep ook al indrukt. Dat is de "lompe" methode.
Bovendien worden bij een koprevisie de kleppen geslepen en de zittingen geslepen maar zelden worden de kleppen ingekort waardoor je nog maar weinig speelruimte hebt met notabene een gereviseerde kop.
Je kan zelf voorzichtig proberen met een dremel een stukje van de kleppen te slijpen, dan kan je voorlopig weer verder. Als ze niet lekken, prima toch ? Ik hoor werkelijk astronomische getallen voor een koprevisie.. Voor minder koop je gewoon een nieuwe kop voor in Zweden.
In de aangehaalde link mis ik de klepstoter rubbertjes. Vlotte kans dat die auto met 4x teveel klepspeling rijdt... Je zal de klepstoters moeten indrukken als je gaat meten. Maar er is een kans dat je dan de klep ook al indrukt. Dat is de "lompe" methode.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl