24 October 2006, 08:09
Dit probleem had ik ook bij het 3e remlicht.
Heb er een relaitje tussen gezet en werkt nu prima.
schema heb ik thuis zal het wel op de site zetten.
Komt hier op neer:
orginele draad als aansturing voor je relais gebruiken
Aftakking van je binnenverlichting achter gebruiken als voeding voor je 3e remlicht en deze dan via het relais op je 3e remlicht aansluiten.
Massa kan je overal weghalen.
Relais intapen, zodat je geen contact kan maken en het liefst inpakken in schuimrubber, hoor het geklik niet meer.
De hele zaak achter je hemel plaatsen en klaar ben je.
Nieuwe linkerkabel, die ik tegelijkertijd monteerde, voor de achterklep had bij mij al een extra draad om dit op te lossen, dus geen probleem.
Volgens mij kan je niet zomaar linker en rechter remlicht op het 3e remlicht aansluiten, dan werkt je licht controle systeem niet meer correct er ontstaat dan direct contact tussen links en rechts en weet het systeem niet meer wat er gemeten wordt.
succ6
Frans
Heb er een relaitje tussen gezet en werkt nu prima.
schema heb ik thuis zal het wel op de site zetten.
Komt hier op neer:
orginele draad als aansturing voor je relais gebruiken
Aftakking van je binnenverlichting achter gebruiken als voeding voor je 3e remlicht en deze dan via het relais op je 3e remlicht aansluiten.
Massa kan je overal weghalen.
Relais intapen, zodat je geen contact kan maken en het liefst inpakken in schuimrubber, hoor het geklik niet meer.
De hele zaak achter je hemel plaatsen en klaar ben je.
Nieuwe linkerkabel, die ik tegelijkertijd monteerde, voor de achterklep had bij mij al een extra draad om dit op te lossen, dus geen probleem.
Volgens mij kan je niet zomaar linker en rechter remlicht op het 3e remlicht aansluiten, dan werkt je licht controle systeem niet meer correct er ontstaat dan direct contact tussen links en rechts en weet het systeem niet meer wat er gemeten wordt.
succ6
Frans
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import