10 October 2006, 11:16
Vraag 1: wat voor carburateur heb je? Voor een Zenith Stromberg geldt in elk geval het volgende: Het potje op de carburateur wordt gevuld met ATF (automaatbak olie). Dattie leeg loopt ligt ws aan het rubbertje wat onderin zit. Onderin zit nl een messing instelschroefje voor de naald, daar zit een rubber ringetje omheen, en die is verdroogd/gescheurd, in elk geval sluit hij niet meer af. Instelschroefjes met rubbertjes zijn los verkrijgbaar, kun je ook de garage laten doen. De olie werkt samen met het "stokje" als schokdempertje voor de zuiger in de carburateur, geen olie betekent potentieel op en neer stuiteren in de stroom gasmengsel die door de carburateur gezogen wordt = onregelmatig lopen. Ken het probleem, was bij mij opgelost met een nieuw instelschroefje.
Slecht lopen lijkt mij een probleem in de vlotter / vlotternaald? Als die niet werkt loopt de carburateur "over", dit levert veel te veel benzine op, waarna de motor er vanzelf mee stopt omdat er pure benzine naar binnen stroomt. Ook dit probleem heb ik gehad met een auto die veel op gas liep, vlotternaald (afsluiter) werkte niet meer, benzine kwam via het luchtfilter naar buiten :oops: . opgelost met nieuwe vlotter naald.
Succes!
Harm / de Kater
Slecht lopen lijkt mij een probleem in de vlotter / vlotternaald? Als die niet werkt loopt de carburateur "over", dit levert veel te veel benzine op, waarna de motor er vanzelf mee stopt omdat er pure benzine naar binnen stroomt. Ook dit probleem heb ik gehad met een auto die veel op gas liep, vlotternaald (afsluiter) werkte niet meer, benzine kwam via het luchtfilter naar buiten :oops: . opgelost met nieuwe vlotter naald.
Succes!
Harm / de Kater
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)