9 October 2006, 20:30
Het is vrij normaal dat het iets langer duurt... Heb je geen lampje op het dashboard ? Een goede manier zou zijn: sleutel insteken en omdraaien, gordel omdoen en starten.
Gloeibougies zijn gevoelig voor hoe ze hun stroom krijgen. Er loopt een enorm dikke leiding naartoe en toch gaat het soms mis. Wat je eens zou kunnen doen is een digitale voltmeter pakken en deze op de plus van de accu zetten en op de gloeibougie. Je meet dan spanningsverlies door de leiding. Als dit veel is zou je de bedrading eens na kunnen lopen en eventueel het gloeirelais vervangen wegens versleten contacten. Zorg ook dat de massa van het blok in goede staat is. Er moet een massa strip van de kleppendeksel naar het schutboard lopen en deze moet schoon zijn en goed contact maken. Bij de meeste B23's loopt er ook een dikke massakabel van het blok naar de accu. Ook deze moet goed contact maken en de accupolen moeten netjes schoon zijn. Gebruik zuurvrije vaseline om ze te conserveren.
Gloeibougies zijn gevoelig voor hoe ze hun stroom krijgen. Er loopt een enorm dikke leiding naartoe en toch gaat het soms mis. Wat je eens zou kunnen doen is een digitale voltmeter pakken en deze op de plus van de accu zetten en op de gloeibougie. Je meet dan spanningsverlies door de leiding. Als dit veel is zou je de bedrading eens na kunnen lopen en eventueel het gloeirelais vervangen wegens versleten contacten. Zorg ook dat de massa van het blok in goede staat is. Er moet een massa strip van de kleppendeksel naar het schutboard lopen en deze moet schoon zijn en goed contact maken. Bij de meeste B23's loopt er ook een dikke massakabel van het blok naar de accu. Ook deze moet goed contact maken en de accupolen moeten netjes schoon zijn. Gebruik zuurvrije vaseline om ze te conserveren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl