30 July 2006, 13:25
Hallo allemaal...
De achterklep van m'n 240 Polar (modeljaar '91) sluit weliswaar nog wel, maar de klep hangt te laag en enigszins schuin. De onderkant van de klep raakt net een plastic strip van de bumper, bovendien zie je in de auto op de alu strip duidelijk schroefafdrukken staan. Gasdicht is de klep dus ook niet meer want als je een raampje voor open zet ruik je duidelijk dat de katalysatordampen via de klep de auto in gezogen worden.
M'n Haynes handleiding is niet erg behulpzaam als het gaat om de afstelling van de klep. Als ik het zaakje bovendien bekijk, dan lijkt er aan de scharnieren weinig of niets stelbaar.
Is dit een bekend fenomeen? Er zit geen voelbare speling op de scharnieren, toch een kwestie van slijtage? De scharnierpen zit aan de zijkant zo'n beetje gelijk met de behuizing. Klopt dat of moet de pen juist wat dieper zitten?
Alle tips'n'tricks welkom...waarvoor alvast dank!
De achterklep van m'n 240 Polar (modeljaar '91) sluit weliswaar nog wel, maar de klep hangt te laag en enigszins schuin. De onderkant van de klep raakt net een plastic strip van de bumper, bovendien zie je in de auto op de alu strip duidelijk schroefafdrukken staan. Gasdicht is de klep dus ook niet meer want als je een raampje voor open zet ruik je duidelijk dat de katalysatordampen via de klep de auto in gezogen worden.
M'n Haynes handleiding is niet erg behulpzaam als het gaat om de afstelling van de klep. Als ik het zaakje bovendien bekijk, dan lijkt er aan de scharnieren weinig of niets stelbaar.
Is dit een bekend fenomeen? Er zit geen voelbare speling op de scharnieren, toch een kwestie van slijtage? De scharnierpen zit aan de zijkant zo'n beetje gelijk met de behuizing. Klopt dat of moet de pen juist wat dieper zitten?
Alle tips'n'tricks welkom...waarvoor alvast dank!
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

