17 July 2006, 22:04
Laatst kwam er een Volvo 144 voorbij rijden met een gangetje van 60 - 70 km/u en die maakte een bekend fluitgeluid. Bekend, want ik herinner uit m'n jeugd dat we vroeger konden raden dat er een 140 of (oude) 240 voorbij kwam aan het hoge fluittoontje.
Volgens mij hoorde je het alleen bij de sedanmodellen, wat mij doet vermoeden dat het iets met de geweldig stroomlijn te maken heeft (dakgootje wellicht?)
In mijn ouders 244 van die dagen hoorde je overigens niets van een fluittoontje. Wij prijsden ons gelukkig met het geblaas van de ventilator
Heeft iemand enig idee wat de herkomst van het bedoelde fluitje is?
(Ik heb 't niet over die takke fluit als een voorruitrubber niet strak om de voorruit zit)
Volgens mij hoorde je het alleen bij de sedanmodellen, wat mij doet vermoeden dat het iets met de geweldig stroomlijn te maken heeft (dakgootje wellicht?)
In mijn ouders 244 van die dagen hoorde je overigens niets van een fluittoontje. Wij prijsden ons gelukkig met het geblaas van de ventilator

Heeft iemand enig idee wat de herkomst van het bedoelde fluitje is?
(Ik heb 't niet over die takke fluit als een voorruitrubber niet strak om de voorruit zit)
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130