14 July 2006, 00:32
er zijn al perfecte tips gegeven, ik heb er niets aan toe te vougen (ondanks dat ik de hele dag in de "bergen" rijd :-P)
enige wat ik nog weet: interieurverwarming vol aan helpt ook...
de temperatuurmeters in de volvo's hebben een soort demper, zodat plotselinge temperatuurswisselinghen niet weergegeven worden. soms worden die slecht en dan geeft de meter veel te laat aan dat de motor oververhit raakt. vertrouw dus niet blindelings op de meter.
die demper/compensatie is er uit te halen, is niet zo moeilijk.
anders ff koelsysteem spoelen, radiateur schoonblazen etc... maar dat lijkt me niet nodig aangezien je al zegt dat de koeling in orde is.
enige wat ik nog weet: interieurverwarming vol aan helpt ook...
de temperatuurmeters in de volvo's hebben een soort demper, zodat plotselinge temperatuurswisselinghen niet weergegeven worden. soms worden die slecht en dan geeft de meter veel te laat aan dat de motor oververhit raakt. vertrouw dus niet blindelings op de meter.
die demper/compensatie is er uit te halen, is niet zo moeilijk.
anders ff koelsysteem spoelen, radiateur schoonblazen etc... maar dat lijkt me niet nodig aangezien je al zegt dat de koeling in orde is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni