11 December 2024, 19:18
Je kan beginnen de injectors uit de kop en met de kop van het onderblok af te halen. Het onderblok bekijken op staat van cilinderwand, mooi verdeeld patroon van kriskrasjes is wat je wilt zien. Kijk hoe ver de uitlaatkleppen in de kop zitten vergeleken met inlaatkant. Kijk of de onderkant van de kop niet bezaaid is met corrosiegaten. ALs die drie dingen nog OK zijn kan de B21E met een nieuwe koppakking, olie, koelwater , evt distributieriem, snaren en waterpomp, etc weer verder snorren, op LPG ten minste.
Ik denk dat je Kjet ook wel kan testen met verse benzine, de injectors in jampotjes steken, het injectie relais omzeilen, starten en kijken of er een soort benzine verneveld word in de potjes. ALs dat zo is zou de Kjet ook nog ingezet kunnen worden, ooit misschien. Op LPG is prima te starten en rijden tot in de gloria.
Ik denk dat je Kjet ook wel kan testen met verse benzine, de injectors in jampotjes steken, het injectie relais omzeilen, starten en kijken of er een soort benzine verneveld word in de potjes. ALs dat zo is zou de Kjet ook nog ingezet kunnen worden, ooit misschien. Op LPG is prima te starten en rijden tot in de gloria.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969