2 October 2024, 15:23
(29 September 2024, 17:05)Kogelman schreef: Zaterdag op de parkeerplaats van de Volvo Klassieker Beurs brak onverwachts het linkerscharnier vd achterklep van mijn 245 (1976) af toen ik de achterklep wilde openen. Ik had de klep die nog vastzat aan het linker scharnier schuin in mijn hand. Gelukkig waren daar veel Volvo liefhebbers in de buurt die even konden helpen met het tillen en zacht terugplaatsen vd achterklep. Iemand had tie wraps om de klep te verbinden met het roofrek, zodat deze er tijdens het rijden niet af zou waaien. Snel weer de beurs om een gebruikt linker scharnier te scoren en toen de de 1,5 uur naar huis gereden.
Vandaag het scharnier vervangen, maar de achterklep ligt er aan de linkerkant niet mooi strak op, hij staat iets verder naar voren dan aan de linkerkant en de naad is iets breder.
Ik heb al een beetje zitten spelen met de 4 schroeven die onder/voor het hemeltje zitten: losser/vaster draaien, maar echt tevreden ben ik nog niet.
Weet iemand de juiste wijze/ volgorde van stellen om het de klep mooi passend te krijgen?
Tips zijn welkom.
zijn beide scharnieren wel identiek qua breedte/lengte? Op een gegeven momeent zijn de scharnieren iets veranderd. Maar dacht alleen iets smaller. Maar de bus die vanuit het scharnier door je dak naar binnen gaat kan goed in diameter iets groter zijn waardoor deze de klep iets naar voren forceert. Lijkt me dat jet het daar moet aanpakken indien de scharnieren extern identiek zijn aan elkaar.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..