29 September 2024, 17:05
Zaterdag op de parkeerplaats van de Volvo Klassieker Beurs brak onverwachts het linkerscharnier vd achterklep van mijn 245 (1976) af toen ik de achterklep wilde openen. Ik had de klep die nog vastzat aan het linker scharnier schuin in mijn hand. Gelukkig waren daar veel Volvo liefhebbers in de buurt die even konden helpen met het tillen en zacht terugplaatsen vd achterklep. Iemand had tie wraps om de klep te verbinden met het roofrek, zodat deze er tijdens het rijden niet af zou waaien. Snel weer de beurs om een gebruikt linker scharnier te scoren en toen de de 1,5 uur naar huis gereden.
Vandaag het scharnier vervangen, maar de achterklep ligt er aan de linkerkant niet mooi strak op, hij staat iets verder naar voren dan aan de linkerkant en de naad is iets breder.
Ik heb al een beetje zitten spelen met de 4 schroeven die onder/voor het hemeltje zitten: losser/vaster draaien, maar echt tevreden ben ik nog niet.
Weet iemand de juiste wijze/ volgorde van stellen om het de klep mooi passend te krijgen?
Tips zijn welkom.
Vandaag het scharnier vervangen, maar de achterklep ligt er aan de linkerkant niet mooi strak op, hij staat iets verder naar voren dan aan de linkerkant en de naad is iets breder.
Ik heb al een beetje zitten spelen met de 4 schroeven die onder/voor het hemeltje zitten: losser/vaster draaien, maar echt tevreden ben ik nog niet.
Weet iemand de juiste wijze/ volgorde van stellen om het de klep mooi passend te krijgen?
Tips zijn welkom.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2