27 August 2024, 23:40
Een alarm/startblokkering herken je vaak aan ledjes die rood knipperen totdat je een knopje hebt ingedrukt of een sleutel met een kastje/afstandsbediening eraan waarop je een knopje kunt indrukken om het e.e.a. op te heffen of een gaatje waar je een pinnetje in moet steken om een (start)blokkering op te heffen. Dit komt vaker voor bij de Volvo 740/940 en bij de 240 minder.
Het metalen kastje lijkt mij het relais van het grootlicht. Je hoort dit vaak ook klikken als je groot licht aanzet.
M.b.t. de draad aan de claxon; dat weet ik niet, maar aangezien het stopt zodra je de claxon met bout aan de auto schroeft (direct contact aan de massa) je zou kunnen proberen iets tussen de bout en het metaal vd auto te stoppen (plakje kurk of kunststof, iets dat niet geleidt/ iets dat isoleert) zodat deze geen direct contact meer maken en dan kijken of beide hoorns het doen?
Het metalen kastje lijkt mij het relais van het grootlicht. Je hoort dit vaak ook klikken als je groot licht aanzet.
M.b.t. de draad aan de claxon; dat weet ik niet, maar aangezien het stopt zodra je de claxon met bout aan de auto schroeft (direct contact aan de massa) je zou kunnen proberen iets tussen de bout en het metaal vd auto te stoppen (plakje kurk of kunststof, iets dat niet geleidt/ iets dat isoleert) zodat deze geen direct contact meer maken en dan kijken of beide hoorns het doen?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2