19 August 2024, 11:29
Bedankt weer voor de feedback.
Goed nieuws: er komt wel voldoende lucht uit de roosters om de voorruit te ontwasemen, maar blijkbaar pas zodra de motor draait en niet wanneer alleen het contact aan staat.
Ook de Airco doet het, want er komt dan koude lucht uit de roosters naar het interieur.
Ik ga de motorolie en het oliefilter verversen.
Ik zal er minerale (20W50) olie in doen en geen semi-synthetische (is beter, aldus gelezen op het Volvo 240-260 register).
Ook ga ik de versnellingsbakolie, de olie in het differentieel, de koelvloeistof (moet blijkbaar BLAUWE in) en de remvloeistof (DOT4) verversen.
Mijn Volvo is een 2.0 liter Polar uit 1992 met een B200 motorblok en handgeschakelde vijfbak.
Ik heb een instructieboekje van een jaar eerder, dus van 1991, en daar staat in dat er synthetische ATF-olie type G (of F) in de bak zou moeten, dus dat zal ik dan maar doen (en geen API-GL-1 80W90).
VRAAG: weten jullie welk type versnellingsbak ik heb? M46 of M47 wellicht?
Goed nieuws: er komt wel voldoende lucht uit de roosters om de voorruit te ontwasemen, maar blijkbaar pas zodra de motor draait en niet wanneer alleen het contact aan staat.
Ook de Airco doet het, want er komt dan koude lucht uit de roosters naar het interieur.
Ik ga de motorolie en het oliefilter verversen.
Ik zal er minerale (20W50) olie in doen en geen semi-synthetische (is beter, aldus gelezen op het Volvo 240-260 register).
Ook ga ik de versnellingsbakolie, de olie in het differentieel, de koelvloeistof (moet blijkbaar BLAUWE in) en de remvloeistof (DOT4) verversen.
Mijn Volvo is een 2.0 liter Polar uit 1992 met een B200 motorblok en handgeschakelde vijfbak.
Ik heb een instructieboekje van een jaar eerder, dus van 1991, en daar staat in dat er synthetische ATF-olie type G (of F) in de bak zou moeten, dus dat zal ik dan maar doen (en geen API-GL-1 80W90).
VRAAG: weten jullie welk type versnellingsbak ik heb? M46 of M47 wellicht?