12 August 2024, 20:52
(12 August 2024, 14:03)IVARIO schreef: Ik heb een paar weken geleden besloten mijn NSU te verkopen aan de dochter van de eerste eigenares (die nu 96 jaar is).
Onder andere hierdoor heb ik nu weer meer tijd vrij om eindelijk eens aan de klusjes aan de Volvo te beginnen.
Bovenaan de lijst staan twee zaken:
1) Er voor zorgen dat de aanjager/ventilator voor de frisse lucht in het interieur weer werkt. Dit werkte prima tijdens de proefrit, maar kort daarna niet meer.
Geen idee of dit een veelvoorkomend probleem is, maar alle tips zijn welkom.
2) De v-snaren vervangen. Ik heb me laten vertellen dat ik die kan vervangen zonder dat de radiateurventilator eraf moet. Geen idee of dit zo is.
In antwoord op vraag 1:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 240 TI , bleek het stekkertje vd motor losgetrild te zijn. Deze hing er los bij toen ik de beplating losgemaakt had. Quick fix dus.
Misschien de moeite waard om eerst even te checken, alvorens diep te graven in je kachelunit.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2