12 August 2024, 20:49
Klinkt alsof je iemand blij hebt gemaakt met de NSU, je vroegre auto weer terug moet een speciaal gevoel geven (ook op die leeftijd).
Wat betreft je vragen:
@1) De kachelventilator wil het wel eens begeven. Meestal gaat ie steeds lastiger, maar wil nog wel wat doen op hoogste stand. Hield ie er plots mee op, in alle standen?
Vervangende motor is verkrijgbaar, twe eversies: met enkele of met dubbele koelvin. Meen dat het ook met airco te maken heeft. Vervangen is geen geen hogere raketwetenschap, maar het is wel veel werk, er moet een hoop los in en onder dashboard. Misschien eerst de electra goed doormeten, zodat je niet alles voor niets openhaalt.
@2) ook geen raketwetenschap, meeste wijst zich wel. De koelvin kun je laten zitten, zelfs de trechtertunnel. Maar vooral met die laatste weghalen werkt het prettiger, je kunt er dan stuk beter bij. Kijk even goed wat je wilt vervangen, er zijn meerder riemen, afhankelijk van motor, airco, stuurpomt etc. Mogelijk dus ook meerdere riemen die je wlt doen.
Voor beide klussen staat op o.a. VCA (Volvo-academy.com) en de site van het Volvo240-260register(.nl) nog meer info, kun je je al inlezen (vind ik zelf altijd wat geruststellend...
Wat betreft je vragen:
@1) De kachelventilator wil het wel eens begeven. Meestal gaat ie steeds lastiger, maar wil nog wel wat doen op hoogste stand. Hield ie er plots mee op, in alle standen?
Vervangende motor is verkrijgbaar, twe eversies: met enkele of met dubbele koelvin. Meen dat het ook met airco te maken heeft. Vervangen is geen geen hogere raketwetenschap, maar het is wel veel werk, er moet een hoop los in en onder dashboard. Misschien eerst de electra goed doormeten, zodat je niet alles voor niets openhaalt.
@2) ook geen raketwetenschap, meeste wijst zich wel. De koelvin kun je laten zitten, zelfs de trechtertunnel. Maar vooral met die laatste weghalen werkt het prettiger, je kunt er dan stuk beter bij. Kijk even goed wat je wilt vervangen, er zijn meerder riemen, afhankelijk van motor, airco, stuurpomt etc. Mogelijk dus ook meerdere riemen die je wlt doen.
Voor beide klussen staat op o.a. VCA (Volvo-academy.com) en de site van het Volvo240-260register(.nl) nog meer info, kun je je al inlezen (vind ik zelf altijd wat geruststellend...

Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005