10 June 2024, 18:27
(9 June 2024, 22:10)edwin schreef: Lijkt mij -als ik zo de leidingen volg- een manier om de controlpressure te beïnvloeden.
Maar wanneer ik de de drukregelaar zo bekijk wordt bij een verminderd spruitstukvacuum (of dus turbodruk) de control pressure verhoogd.
Wat resulteert in een armer mengsel.
Vreemd ....dat wil je dus niet.
Bij flink gassen wil je juist een rijker mengsel. Daarvoor moet je controlpressure juist zakken.
Nog niet eerder gezien bij K-jet.
Geen idee, ik heb er nog niet veel in kunnen rijden. Maar die 10 km die ik er in gereden heb naar de APK-keuring waren prima: bij flink gassen, kreeg je ook een linke acceleratie! De 240 Turbo Intercooler voelt zelfs sneller aan dan mijn 940 HPT Turbo Intercooler. Ik vermoed dat er meer in zit dan de standaard 155 pk, de turbo is in ieder geval niet meer de originele maar eentje van een 740/940 turbo.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2