9 June 2024, 22:10
Lijkt mij -als ik zo de leidingen volg- een manier om de controlpressure te beïnvloeden.
Maar wanneer ik de de drukregelaar zo bekijk wordt bij een verminderd spruitstukvacuum (of dus turbodruk) de control pressure verhoogd.
Wat resulteert in een armer mengsel.
Vreemd ....dat wil je dus niet.
Bij flink gassen wil je juist een rijker mengsel. Daarvoor moet je controlpressure juist zakken.
Nog niet eerder gezien bij K-jet.
Maar wanneer ik de de drukregelaar zo bekijk wordt bij een verminderd spruitstukvacuum (of dus turbodruk) de control pressure verhoogd.
Wat resulteert in een armer mengsel.
Vreemd ....dat wil je dus niet.
Bij flink gassen wil je juist een rijker mengsel. Daarvoor moet je controlpressure juist zakken.
Nog niet eerder gezien bij K-jet.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.