Er zijn weer vorderingen gemaakt om de Turbo Intercooler de weg op te krijgen met een verse APK.
De TD04H turbo is volgens mij van een 740/940 turbo afkomstig, dat verklaart wellicht de gretigheid waarmee de motor (door)trekt.
Inmiddels afgevinkt vh lijstje:
- 2 nieuwe remklauwen met nieuwe blokken
- kenteken verlichting gerepareerd
- ruitensproeier gemaakt (ander pompje erop)
- accu vastgezet
- 4 banden
- motorsteun vervangen
- stukje dorpel lassen linksachter
- aanjager gerepareerd (bleek los stekkertje te zijn toen ik de boel had los liggen, quick fix dus
Nog een paar plaatjes.
Ook verder gegaan met het ontroesten en preserveren vh staal. Enorme 5 mm dikke stalen (traan)skidplaat waar nog veel Zweeds gras/bos achter haakte. Originele Virgo's geplaatst met Hankooks eronder.
Verder nog wat kleine dingen: lampjes, knop van de versnellingspook vastgezet.
Nog te doen o.a.: koelvloeistof lekkage verhelpen (=geen APK-eis maar wil ik wel voor mekaar hebben net zoals motorolie, remvloeistof en koelvloeistof verversen), CO te hoog (afstellen).
Toen ik het dashboardkastje eruit schroefde om bij de kachelmotor te kunnen komen, ontdekte ik plotseling een optie die ik nog nooit eerder was tegengekomen (wist niet eens dat het bestond): in de linkerbovenhoek zit een drukknop met achterklep symbool. Toen ik erop drukte hoorde ik gezoem vanuit de koffer komen...... en inderdaad de kofferklep werd ontgrendeld. Geen idee of het origineel Volvo is, maar wel leuk en het werkt!
Ook nog een foto van een vorige eigenaar ontvangen waarop mijn auto staat op de VKB.
We knooien lekker verder, de auto staat geschorst en niet in de weg.
Kan niet wachten om er mee de weg op te gaan, maar heb momenteel niet veel tijd i.v.m. drukte op het werk.
Stukje bij beetje komen we er wel.
De TD04H turbo is volgens mij van een 740/940 turbo afkomstig, dat verklaart wellicht de gretigheid waarmee de motor (door)trekt.
Inmiddels afgevinkt vh lijstje:
- 2 nieuwe remklauwen met nieuwe blokken
- kenteken verlichting gerepareerd
- ruitensproeier gemaakt (ander pompje erop)
- accu vastgezet
- 4 banden
- motorsteun vervangen
- stukje dorpel lassen linksachter
- aanjager gerepareerd (bleek los stekkertje te zijn toen ik de boel had los liggen, quick fix dus

Nog een paar plaatjes.
Ook verder gegaan met het ontroesten en preserveren vh staal. Enorme 5 mm dikke stalen (traan)skidplaat waar nog veel Zweeds gras/bos achter haakte. Originele Virgo's geplaatst met Hankooks eronder.
Verder nog wat kleine dingen: lampjes, knop van de versnellingspook vastgezet.
Nog te doen o.a.: koelvloeistof lekkage verhelpen (=geen APK-eis maar wil ik wel voor mekaar hebben net zoals motorolie, remvloeistof en koelvloeistof verversen), CO te hoog (afstellen).
Toen ik het dashboardkastje eruit schroefde om bij de kachelmotor te kunnen komen, ontdekte ik plotseling een optie die ik nog nooit eerder was tegengekomen (wist niet eens dat het bestond): in de linkerbovenhoek zit een drukknop met achterklep symbool. Toen ik erop drukte hoorde ik gezoem vanuit de koffer komen...... en inderdaad de kofferklep werd ontgrendeld. Geen idee of het origineel Volvo is, maar wel leuk en het werkt!
Ook nog een foto van een vorige eigenaar ontvangen waarop mijn auto staat op de VKB.
We knooien lekker verder, de auto staat geschorst en niet in de weg.
Kan niet wachten om er mee de weg op te gaan, maar heb momenteel niet veel tijd i.v.m. drukte op het werk.
Stukje bij beetje komen we er wel.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2