Ik heb verschillende silent blocks op houtje touwtje wijze vervangen. Haal die stalen houder los, drie bouten en pas op dat de draagarm niet naar beneden knalt (veerdruk). De oude silentblock boor, beuk, hak en zaag je eruit, een grote bankschroef is onmisbaar daarvoor.
Vermoedelijk heb je de meeste moeite met de moer en de bus die rond de draagarm-bout zit, vastgeroest. Beetje warm stoken met kruipolie.
De nieuwe druk je erin met dezelfde bankschroef, de stalen bus heeft een schuin beginnetje, desnoods vijl je dat wat langer en schuiner zodat de bus mooi rechtstandig begint. ALs de perspassing te strak blijkt te zijn voor je bankschroef, schuur je rondom de hele bus een 0,01 mm kleiner of verwarmt de stalen houder en dan vliegt-ie erin!
Enige nadeel van de hele operatie is dat de nieuwe silentblock in geen enkel opzicht zo goed is als de originele van Volvo/Lemförder. Koop gerust de duurste die je kan vinden.
Vermoedelijk heb je de meeste moeite met de moer en de bus die rond de draagarm-bout zit, vastgeroest. Beetje warm stoken met kruipolie.
De nieuwe druk je erin met dezelfde bankschroef, de stalen bus heeft een schuin beginnetje, desnoods vijl je dat wat langer en schuiner zodat de bus mooi rechtstandig begint. ALs de perspassing te strak blijkt te zijn voor je bankschroef, schuur je rondom de hele bus een 0,01 mm kleiner of verwarmt de stalen houder en dan vliegt-ie erin!
Enige nadeel van de hele operatie is dat de nieuwe silentblock in geen enkel opzicht zo goed is als de originele van Volvo/Lemförder. Koop gerust de duurste die je kan vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969